Współczesny świat to nieskończenie wiele możliwości – m.in. dla przedsiębiorców wchodzących na rynek. Jednak by dotrzeć do potencjalnych klientów w dzisiejszych czasach, samo założenie biznesu nie wystarczy. Musisz zadbać o widoczność swojej firmy zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Aby to osiągnąć, możesz wykorzystać wiele narzędzi takich jak strona internetowa, sklep online, media społecznościowe, czy płatne kampanie reklamowe.
Zastanawiasz się jak rozwinąć biznes online i jak osiągnąć sukces w internecie? Przygotowaliśmy dla Ciebie ściągę, która przeprowadzi Cię krok po kroku po skutecznym marketingu internetowym.
Spis treści
Zacznij prowadzić własny biznes
- Nazwij swój biznes
- Nazwa dla firmy online – pamiętaj o domenie
- Opowiedz o swoim biznesie nie używając słów, czyli identyfikacja wizualna
Profesjonalne strony internetowe – pierwszy element marketingu internetowego
- Profesjonalna strona internetowa – dlaczego warto?
- Wybierz stronę internetową najlepszą dla Twojego biznesu
- Strona lądowania – skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów
- Jak zaprojektować stronę internetową – skorzystaj z pomocy profesjonalistów
- Sklep internetowy – wyjątkowa strona do prowadzenia biznesu online
- Zarabiaj na wiedzy i doświadczeniu dzięki własnym kursom online
Pozwól innym poznać Twój biznes – skuteczne pozycjonowanie stron
Narzędzia Google – naucz się z nich korzystać
Zacznij prowadzić własny biznes
Jeśli chcesz prowadzić biznes internetowy, zacznij od podstaw, czyli:
- zbadania rynku,
- poznania grupy docelowej,
- określenia celów biznesowych,
- wymyślenia nazwy,
- wyboru domeny,
- czy opracowania identyfikacji wizualnej.
Wszystko to ważne składniki biznesu, ale i marketingu, a wręcz fundament, na którym możesz zbudować obecność swojej firmy w internecie Kiedy będziesz je mieć, możesz być pewien, że motywacja do dalszego działania również się pojawi.
Nazwij swój biznes
Nazwanie swojej firmy może należeć do najłatwiejszych lub do najtrudniejszych zadań, z jakimi przyjdzie Ci się zmierzyć. Należy jednak pamiętać, że jest to ważny element budowania wizerunku marki. Nazwa jest imieniem, którym będziesz się przedstawiać i za którym będą szły konkretne skojarzenia, a przy tym wartości. Warto więc zadbać o to, by odbiór nazwy Twojego biznesu był jak najbardziej pozytywny i wywoływał pożądane emocje.
Tworząc nazwę firmy, warto znać rodzaje nazw np.: nazwa skojarzeniowa, nazwa od nazwiska, nazwa geograficzna lub nazwa opisowa. Przydatna będzie też znajomość metod jej tworzenia, zarówno tych bardziej jak i mniej kreatywnych. Niezależnie od wyboru rodzaju nazwy i metody jej wymyślania, pamiętaj o swojej grupie docelowej oraz charakterze i wartościach firmy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat procesu wymyślania nazwy firmy – informacje znajdziesz w naszym artykule: Jak wymyślić nazwę firmy? – praktyczne wskazówki
Nazwa dla firmy online – pamiętaj o domenie
Wymyślając nazwę firmy, warto zwrócić uwagę na domenę. Czym jest domena? To adres internetowy, pod którym będzie się znajdować strona internetowa Twojego biznesu. Oczywiście, nazwa Twojej firmy może różnić się od nazwy domeny – jednak nie warto komplikować swoim potencjalnym klientom procesu szukania. Dlatego przed ostatecznym zaakceptowaniem nazwy firmy, sprawdź, czy domena o tej samej nazwie wciąż jest dostępna. Co więcej, możesz zainspirować się nazwą domeny lub jej rozszerzeniem i wymyślić ciekawą nazwę firmy, która z łatwością zapadnie klientom w pamięć!
O tym, jak wybrać najlepszą możliwą domenę dla swojego biznesu i jak uwzględnić ją w procesie wymyślania nazwy firmy, przeczytasz tutaj: Jak wybrać domenę strony lub sklepu internetowego?
Opowiedz o swoim biznesie nie używając słów, czyli identyfikacja wizualna
Współczesny człowiek jest wzrokowcem. Dlatego tak ważne jest, by docierać do potencjalnych klientów za pomocą elementów graficznych, kolorów, czy fontów… Wszystkie te elementy niosą konkretny przekaz, a zestawione ze sobą mogą wywoływać konkretne emocje lub przywoływać pewne skojarzenia. Tym właśnie jest identyfikacja wizualna. I choć wydawać Ci się może, że jej nie potrzebujesz, to jest ona niezwykle ważną częścią budowania biznesu online. By zakodować przekaz płynący z tekstu, należy go przeczytać – elementy graficzne odczytujemy podświadomie. Dochodowy biznes online będzie zbudowany m.in. na profesjonalnej identyfikacji wizualnej, wyróżniającej Cię wśród innych przedstawicieli branży.
Aby dowiedzieć się więcej o identyfikacji marki, przeczytaj nasz artykuł: Identyfikacja wizualna marki – dlaczego jest tak ważna?
Profesjonalne strony internetowe – pierwszy element marketingu internetowego
Biznes online nie może istnieć bez… strony internetowej. To podstawa każdej firmy działającej w internecie, nawet teraz, gdy media społecznościowe mogą pomóc nie tylko wizerunkowo, ale również sprzedażowo. Współcześni klienci wciąż chętnie korzystają z udogodnień, które oferują im strony internetowe firm oraz ich sklepy online – często też znajdują nowe przedsiębiorstwa za sprawą stron internetowych. Warto więc skupić się na nich równie mocno co na social mediach, a nawet jeszcze bardziej. To miejsce, które należy do Ciebie w 100% i może być kształtowane zgodnie z Twoimi wartościami i celami biznesowymi.
Co więcej, posiadanie profesjonalnej, dobrze zbudowanej i sprawnie działającej strony internetowej firmy jest pierwszym istotnym krokiem w marketingu internetowym. Jest to dość nieoczywisty fakt, na dodatek często pomijany skupiając się na promowaniu witryny, a nie na jej funkcjonalności. Prawdą jest jednak, że profesjonalna strona internetowa to już duży krok dla Twojego biznesu online!
Profesjonalna strona internetowa – pierwszy krok do sukcesu
Strona internetowa jest Twoją wizytówką. Możesz mieć najciekawiej prowadzone social media w historii internetu; jednak jeśli Twoja strona będzie nieintuicyjna, zapełniona niepotrzebnymi informacjami lub, co gorsza – nie będzie chciała się ładować i zacznie sprawiać problemy techniczne – to Twoi klienci wybiorą konkurencję, u której zakup nie będzie sprawiał im takiego kłopotu. Prowadzenie biznesu online wymaga od przedsiębiorcy zainwestowania w profesjonalną stronę internetową. To dzięki niej możesz podnieść wiarygodność swojej firmy, co w dużej mierze wpływa na Twój sukces.
Jeżeli wciąż masz wątpliwości, dlaczego potrzebujesz własnej strony internetowej, sprawdź nasz artykuł: Dlaczego własna strona internetowa to dobra inwestycja? A jeśli zastanawiasz się, ile może kosztować profesjonalna strona internetowa, kliknij tutaj: Ile kosztuje profesjonalna strona internetowa?
Wybierz stronę internetową najlepszą dla Twojego biznesu
Kiedy zdecydujesz się na profesjonalną stronę internetową, przyjdzie czas na wybór najlepszej jej odmiany. Istnieją różne rodzaje sklepów internetowych i stron internetowych. Podstawowymi trzema rodzajami stron są:
- one page – strona bez podstron,
- multipage – strona zawierająca podstrony,
- landing page – popularna strona lądowania służąca do wygenerowania konkretnego działania.
Ważne jest, aby wybrać taką, która najbardziej będzie odpowiadać zapotrzebowaniom Twojego biznesu i która pomoże Ci w osiągnięciu postawionych sobie celów biznesowych. Pamiętaj, że wybór jednego rodzaju strony internetowej, nie oznacza, że nie będziesz mógł jej ulepszyć w przyszłości, np. poprzez przekształcenie strony one page na multipage.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, który rodzaj stron internetowych będzie najlepiej odpowiadać zapotrzebowaniom Twojego biznesu online, zajrzyj tutaj: Co powinna zawierać Twoja strona internetowa?
Strona lądowania – skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów
Jednym z bardziej skutecznych działań marketingowo-biznesowych jest skorzystanie z landing page, znanej również jako strona lądowania. Ta charakterystyczna strona internetowa jest wykorzystywana do wywołania konkretnych działań odbiorców – wiesz, jakie to mogą być działania? Landing page sprawdzi się w pozyskiwaniu danych kontaktowych potencjalnych klientów czy też w promowaniu wydarzeń, firmy albo sprzedaży Twoich usług i produktów.
Zastanawiasz się, co jeszcze zyskasz z landing page i ile taka strona może kosztować? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule: Ile kosztuje skuteczny landing page?
Jak zaprojektować stronę internetową? – skorzystaj z pomocy profesjonalistów
Wiesz już, że profesjonalna strona internetowa to must-have każdego biznesu online. Czy wiesz jednak, jaka powinna być Twoja witryna, by przyciągać nowych klientów? Profesjonalna strona internetowa jest przede wszystkim intuicyjna, sprawna technicznie, atrakcyjna wizualnie i wyczerpująca pod względem informacyjnym (jednak nie jest tymi informacjami przesycona) Dodatkowe punkty otrzymasz również za oryginalność czy przejrzystość. Jak możesz taką stronę stworzyć? Na rynku istnieją kreatory stron internetowych, które jednak mogą nie zapewnić oryginalności Twojemu biznesowi online. Dobrym wyborem będzie współpraca ze specjalistami, którzy stworzą Twoją unikalną stronę internetową w oparciu o cele biznesowe, grupę docelową i charakterystykę marki.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jaka powinna być Twoja strona internetowa, przeczytaj nasz artykuł: Co powinna zawierać Twoja strona internetowa? Jeśli interesuje Cię, jak może wyglądać proces tworzenia firmowych stron internetowych z pomocą profesjonalistów, kliknij tutaj: Jak wygląda proces tworzenia stron internetowych dla firm?
Sklep internetowy
Sklep online to obecnie jeden z najważniejszych sposobów prowadzenia sprzedaży internetowej niezależnie od rodzaju biznesu. Współczesny klient ceni sobie zakupy online, które z reguły są szybsze i wygodniejsze niż kupowanie w tradycyjnej formie. Jeśli prowadzisz swój biznes, warto pomyśleć o tym, by założyć sklep internetowy, nawet jeśli Twoja działalność ograniczałaby się do społeczności lokalnej. W ten sposób wyjdziesz naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów.
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z aspektami technicznymi, jak i marketingowymi. Decydując się na prowadzenie własnego biznesu w tej formie, musisz wybrać:
- oprogramowanie swojego sklepu internetowego. Trzema najbardziej popularnymi są:
- system CMS (kojarzyć go możesz z WordPress)
- rozwiązanie SaaS (przykładem jest Shopify)
- rozwiązanie dedykowane (program stworzony od zera)
- metody dostawy i płatności,
- narzędzia marketingowe pomocne w prowadzeniu i promocji sklepu internetowego.
Tak, jak w przypadku strony internetowej i tutaj należy zwrócić uwagę na konkretne zapotrzebowanie Twojej firmy online, by wybrać rozwiązania, które przyniosą największe korzyści.
Jeśli chcesz założyć sklep online i szukasz więcej informacji na ten temat, sprawdź nasz artykuł:
Jak otworzyć własny sklep internetowy?
Zarabiaj na wiedzy i doświadczeniu dzięki własnym kursom online
Posiadasz wiedzę na konkretny temat? Masz za sobą lata doświadczeń w branży i chcesz się nimi podzielić z innymi? Szukasz dodatkowego źródła dochodu? Jeśli tak, to kursy online to dobry pomysł! Kursy online nie tylko są sposobem na zarobek, ale też środkiem do budowania autorytetu w branży. Co więcej, zapewniają wygodę zarówno twórcy kursu, jak i jego odbiorcom. Dostępne na stronie internetowej lub w sklepie internetowym, kursy online mają szansę na dotarcie do dużej liczby odbiorców, co mogłoby być niemożliwe w tradycyjnej formie spotkań na żywo. Dodatkowo kursy online mogą być niezwykle zróżnicowane i przyjmować różne formy.
Kursy online mogą również pełnić funkcję marketingową dla Twojej firmy. Tworząc kursy branżowe, możesz ugruntować pozycję swojego biznesu oraz wpłynąć pozytywnie na wizerunek swojej firmy. Kursy wideo są też dobrym narzędziem w marketingu szeptanym – jeśli Twoja wiedza okaże się przydatna, możesz być pewien, że firma lub kursy, zostaną polecone innym!
Chcesz stworzyć własny kurs online? Sprawdź nasz poradnik dotyczący jednego z najpopularniejszych rodzajów kursów online: Jak stworzyć własny kurs wideo online?
Pozwól innym poznać Twój biznes – skuteczne pozycjonowanie stron
Ważną i skuteczną aktywnością związaną z promowaniem stron internetowych jest pozycjonowanie stron – znane również jako SEO (search engine optimization). Jest to skuteczne działanie, które ma sprawić, że Twoja strona internetowa, blog, czy sklep internetowy znajdą się wysoko na liście wyników w wyszukiwarce internetowej. Oznacza to, że skutecznie przeprowadzone SEO pomoże Ci w dotarciu do Twoich potencjalnych klientów i wygenerowaniu ruchu w witrynie kompletnie za darmo! Oczywiście, wiąże się to z pewnym nakładem pracy i skupieniu na jakości strony, jednak zdecydowanie warto się tym zająć.
Pozycjonowanie strony internetowej propaguje hasło „Content is king!” To właśnie dobrze przygotowane treści grają pierwsze skrzypce w SEO. Oznacza to, że warto umieścić na swojej stronie internetowej:
- artykuły i treści tekstowe nacechowane słowami kluczowymi,
- grafiki,
- linki prowadzące do podstron na Twojej stronie lub linki do innej strony internetowej,
- treści audio.
Dobrze przygotowane treści nie tylko będą atrakcyjne dla Twoich nowych klientów, ale także dla algorytmów Google, które w nagrodę pokaże światu Twój biznes online.
Blog firmowy pomoże rozkręcić biznes online
Treści pisane są podstawowymi treściami, które możesz umieścić na swoim sklepie internetowym lub na stronie internetowej. Istnieją różne formy pisanych treści, jednak do najpopularniejszych i najefektywniejszych w działaniach SEO należą:
- artykuły blogowe,
- opisy produktów,
- opisy działalności firmy.
Skupmy się jednak na blogu firmowym. Ta podstawowa forma działań marketingowych SEO może pomóc w prowadzeniu Twojej firmy online. Poprzez nacechowanie artykułu słowami kluczowymi (słowami i frazami często wpisywanymi w wyszukiwarkę Google) zwiększasz swoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania swoich potencjalnych klientów. Jeśli znajdą oni na Twojej stronie odpowiedź na nurtujące ich pytanie, istnieje duża szansa, że zyskasz nowych klientów. Co więcej, poprzez blog firmowy możesz doprowadzić odbiorców do swojego sklepu internetowego i sprzedawanych w nim produktów lub usług.
Jeśli zastanawiasz się, jak jeszcze blog firmowy może pomóc Twojej firmie online, przeczytaj nasz artykuł: 7 powodów dlaczego warto prowadzić bloga firmowego
Narzędzia Google – naucz się z nich korzystać
Google mocno wspiera firmy online w działaniach. W tym celu tworzy darmowe narzędzia, które pomagają m.in. w:
- pozycjonowaniu strony internetowej lub sklepu internetowego:
- Google Keyword Panel
- Profil Firmy w Google
- Google Search Console
- przeprowadzaniu analizy ruchu na stronie:
- Google Analytics
- prowadzeniu i analizowaniu kampanii reklamowej online:
- Google Ads
- znajdywaniu aktualnych trendów internetowych:
- Google Trends
- badaniu użyteczności i funkcjonowania strony:
- Page Speed Insights
Wszystkie te narzędzia mogą pomóc Ci w ulepszeniu Twojej witryny oraz skuteczniejszym planowaniu kolejnych celów biznesowych. Regularna analiza działań z pomocą Google umożliwi szybkie wyeliminowanie problemu (jeśli się taki pojawi) oraz wprowadzenie nowej strategii działania w odpowiednim czasie. Narzędzia Google pomogą Ci nie tylko w prowadzeniu strony internetowej, ale również w marketingu internetowym!
Profil Firmy w Google (Wizytówka Google Moja Firma)
Zacznij od czegoś prostego. Wizytówka Google Moja Firma to stosunkowe łatwe w obsłudze narzędzie, z którego powinny skorzystać przede wszystkim firmy działające lokalnie. Czym jest? Bezpłatna Wizytówka Google to profil firmy, w którym zawarte są najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie, i która wyświetla się w Google Maps oraz w lokalnych wynikach wyszukiwania. Z pewnością nie raz miałeś z nią do czynienia.
Dobrze prowadzony Profil Firmy w Google pozytywnie wpływa na odbiór przedsiębiorstwa, podając potencjalnym klientom najważniejsze informacje, takie jak:
- adres firmy,
- kontakt,
- godziny otwarcia,
- opinie,
- zdjęcia,
- link do strony internetowej.
Google tak bardzo docenia to narzędzie, że często tworzy je automatycznie dla firmy obecnej w Internecie, ale nie posiadającej profilu firmy w Google! Często taka wizytówka jest nieidealna i dlatego warto zakładać ją samodzielnie lub szybko przejąć do niej dostęp.
Jak tego dokonać? Tego dowiesz się z naszych artykułów:
- Bezpłatna wizytówka Google Moja Firma – jak ją założyć?
- Przejęcie wizytówki Google Moja Firma – zarządzaj profilem firmy
Google Analytics – analizuj swoje działania
Podstawowe narzędzie specjalistów od marketingu internetowego. Google Analytics jest systemem analitycznym, który służy do zbierania i analizowania informacji o ruchu na stronie internetowej oraz efektach działań marketingowych. To darmowe narzędzie przekazuje dane w formie szczegółowych raportów, które pomagają przyjrzeć się biznesowi online i szybko go zoptymalizować. Z pomocą Google Anlytics możesz też dowiedzieć się m.in. które treści i produkty najbardziej zaciekawiły potencjalnych klientów i tworzyć takich treści więcej.
Co dokładnie analizuje Google Analytics? Przede wszystkim:
- jak dużo czasu użytkownicy spędzili na Twojej stronie,
- jakie produkty zakupili,
- skąd trafili na Twoją stronę,
- jaka jest efektywność prowadzonych kampanii reklamowych,
- w jaki sposób użytkownicy dokonują konwersji.
Nie zapomnij o mediach społecznościowych
Obecność firm w mediach społecznościowych jest we współczesnych czasach czymś oczywistym i wymaganym. To idealne miejsce do komunikacji ze swoimi stałymi, jak i potencjalnymi klientami. Obecność przedstawiciela firmy w komentarzach jest ważna i może nadać relacji z klientem intymnego, przyjacielskiego wymiaru. Social media to także miejsce, w którym możesz budować wizerunek swojej marki, prowadzić real time marketing czy wybijać się na viralowych trendach.
Obecnie na rynku mamy wiele portali społecznościowych. W zależności od swojej grupy docelowej, charakteru firmy, jej wartości, jak i modelu komunikacji, możesz zdecydować się na obecność firmy tylko na kilku z nich. Warto jednak wiedzieć jakimi zasadami rządzą się poszczególne social media i jaka forma contentu przyjmie się najlepiej na każdym z nich.
Twoja firma na Facebooku
Facebook to pierwszy portal społecznościowy, który wyszedł biznesom naprzeciw. Wciąż to robi, wprowadzając nowe udogodnienia dla właścicieli firm i specjalistów od marketingu internetowego. Choć może się wydawać, że Facebook jest starym portalem, na którym nie warto działać, to trzeba zauważyć, że to wciąż ważne miejsce dla biznesu online! Facebook stale zdobywa nowych użytkowników. To miejsce reklam, ogłoszeń o wydarzeniach i dobrze targetowanych treści. Dużą popularnością cieszą się również grupy dla klientów lub fanów danej marki. Facebook jest portalem, który najefektywniej tworzy internetowe społeczności, co warto wykorzystać w prowadzeniu profilu swojej firmy.
Algorytm Facebooka jest jednym z najlepiej działających algorytmów, do którego jednak trzeba się dostosować. Jak tego dokonać? Należy tworzyć dopasowany do grupy docelowej content, angażować odbiorców w działania (skomentowanie, zostawienie reakcji) czy dbać o regularne publikacje.
Instagram – miejsce skutecznego marketingu
Instagram należy do trójki najpopularniejszych social mediów w Polsce. To portal, który stale się rozwija, wychodząc naprzeciw nowym trendom. Instagram jest idealnym miejscem do budowania wizerunku marki, w dużej mierze ze względu na formę postów w postaci estetycznych zdjęć czy filmików. Kolejnym atutem Instagrama są różne formy angażowania użytkowników w treści:
- zdjęcia,
- infografiki,
- Reelsy,
- Instagram lives,
- relacje,
- komentarze,
- wiele naklejek, w których można: zostawiać pytania, głosować na podane rozwiązania, klikać serduszko, rozwiązywać quizy, przechodzić przez link do innej strony itd.
Instagram jest miejscem, w którym możesz zainteresować klientów swoją firmą, a w rezultacie swoją ofertą.
Influencer marketing
To działanie marketingowe, które jest wykorzystywane od lat i staje się coraz popularniejsze. Influencer marketing może pomóc Ci w dotarciu ze swoimi produktami i usługami do grupy docelowej. Co więcej, możesz uzyskać w tym przypadku pomoc influencera, który doskonale zna swoją społeczność i wie, jak do niej dotrzeć.
Influencer marketing to również wpłynięcie na wizerunek marki. Twarz influencera po części stanie się twarzą Twojej firmy, dlatego ważny jest dobór odpowiedniej osoby do reklamowania produktu lub usługi Twojej firmy. Decydując się na współpracę z internetowym twórcą, musisz dokładnie sprawdzić, jakie treści tworzy, co sobą reprezentuje i czy jest to tożsame z wartościami firmy oraz do ilu osób rzeczywiście dociera. Jest to jednak tylko wierzchołek góry lodowej Influencer marketingu, o którym przeczytasz więcej w naszym artykule:
TikTok – fenomen ostatnich lat
TikTok wbił się szturmem między portale społecznościowe, szybko zdobywając popularność i stając się wyznacznikiem nowych trendów. To dzięki TikTokowi krótkie filmiki przejęły dowodzenie w social mediach. Jest to miejsce, gdzie najłatwiej o stworzenie virala, zaangażowanie społeczności w challenge czy znalezienie pomysłu na treści poprzez dołączenie do obecnie rządzącego trendu.
TikTok jest też znany ze swojego skutecznego algorytmu, który dociera z treścią do idealnie dobranej grupy docelowej. To także aplikacja, w której relatywnie łatwo się wybić i zdobyć wierną społeczność odbiorców. Wciąż dosyć niewykorzystany w marketingu internetowym, ma duży potencjał na bycie jednym z lepszych miejsc dla biznesów.
Marketing wirusowy
Istotą marketingu wirusowego są tzw. virale, czyli treści, które rozprzestrzeniają się wśród dużej liczby użytkowników, niczym mocno zaraźliwy wirus. Może to być filmik, slogan, grafika, piosenka czy też taniec. Viral jest trudno stworzyć – często powstaje on niespodziewanie. Jednak marketing wirusowy przynosi wiele korzyści za względnie niską cenę.
TikTok obecnie jest najlepszym medium do próbowania swoich sił w viral marketingu. Wpływa na to forma krótkich, często humorystycznych filmików, jak i społeczność chętnie dzieląca się swoimi „znaleziskami” lub tworząca własne wersje viralowej treści. Oznacza to, że nawet jeśli nie Twoja firma stworzyła viralową treść, wciąż możesz na niej skorzystać, podpinając się pod trend.
Content marketing w social mediach
„Content is king!” Bez dobrych treści nie mógłbyś tworzyć wizerunku swojej marki i skutecznie komunikować się ze swoimi odbiorcami. Dlatego content marketing jest podstawowym działaniem marketingowym, zwłaszcza w social mediach, w których treści są podstawą do zaistnienia. W content marketingu ważne jest tworzenie odpowiednich treści do portalu społecznościowego: strategicznych, spójnych graficznie i stylowo oraz angażujących.
Content marketing jest stosowany we wszystkich social mediach i w każdym medium przybiera inną formę, podlegając różnym (choć podobnym) zasadom. Aby dowiedzieć się, jak prowadzić skuteczny content marketing, przeczytaj nasz artykuł: Content marketing dla małych firm – rób to dobrze!
Podsumowanie
Prowadzenie biznesu online wymaga nakładu pracy, który jednak może przynieść wiele korzyści. Wykorzystując wszystkie (lub tylko niektóre) narzędzia, działania i metody, o których mogłeś przeczytać w naszych artykułach, możesz być pewien, że przyczynisz się do rozwoju swojej firmy. Nie czekaj i podbij świat online jeszcze dziś!
A jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia, to daj nam znać. Chętnie sprawimy, że Twoja marka zacznie rządzić!