Etapy tworzenia strony internetowej – 6 kroków

Okładka artykułu: Jak wygląda proces tworzenia stron internetowych dla firm?

Według badania przeprowadzonego przez firmę NordVPN Polacy spędzają w internecie średnio 51 godzin tygodniowo. Czy dostrzegasz w tym szanse i możliwości dla Twojej firmy? Bez problemu możesz z nich skorzystać! Strona internetowa firmy jest doskonałą wizytówką, a także miejscem, w którym możesz przedstawiać, a także sprzedawać swoje produkty i usługi.

Zastanawiasz się nad stworzeniem swojej strony internetowej, ale nic o tym nie wiesz? W naszym artykule krok po kroku opowiemy Ci, jak wyglądają etapy tworzenia strony internetowej, dzięki czemu przygotujesz się do swojej roli zamawiającego. Dowiesz się m.in.:

  • jakie materiały do strony możesz przygotować,
  • ile kosztuje wykonanie profesjonalnej strony internetowej,
  • i wiele więcej!

Uwaga! Opisany poniżej proces wykorzystujemy we współpracy z klientami Agencji Kreatywnej BrandRocks, jednak każdy wykonawca może działać inaczej.

Strona internetowa firmy – jaka powinna być?

To o czym musisz pamiętać, to to, że funkcjonalności strony internetowej powinny być przede wszystkim przydatne dla użytkowników strony. Przy tym wybór udogodnień może być ogromny! Dlatego już sam proces tworzenia strony opiera się między innymi na ustaleniu, co powinna zawierać Twoja strona internetowa.

Istnieją jednak pewne uniwersalne cechy, które warto znać już na początku procesu tworzenia strony internetowej.

  • Prostota i intuicyjność – cechy te odnoszą się przede wszystkim do projektu graficznego strony. Szablon strony powinien ułatwiać użytkownikom poruszanie się po niej bez większych instrukcji.
  • Responsywność – tworzenie responsywnych stron internetowych to obecnie podstawa. Użytkownicy nie powinni napotykać nieprzyjemnych niespodzianek w postaci niedziałających podstron lub długo ładujących się treści i zdjęć na różnych urządzeniach.
  • Przemyślana – zastanów się, jakie są ważne elementy strony, bez których nie zdobędziesz klientów. W jaki sposób możesz zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenie, które przeniesie się na późniejsze skojarzenia związane z Twoją marką?
  • Oryginalna – współcześni konsumenci mogą wybierać spośród miliona ciekawych ofert. Zadbaj o to, by Twoja strona wyróżniała się na ich tle. Ciekawy design strony? Porywające treści? Spraw, by potencjalni klienci wybrali właśnie Twoją ofertę!
  • Atrakcyjna – atrakcyjność powinna iść w parze z oryginalnością. Naciesz oczy użytkowników strony internetowej piękną szata graficzną z przyjemną kolorystyką.
  • Profesjonalna – wszystkie wcześniejsze cechy składają się na tę ostatnią, umożliwiając Ci dalszy rozwój, zarówno jest chodzi o biznes, jak i o zmiany wprowadzane w Twojej własnej stronie internetowej.
Strona www firmy powinna być: intuicyjna, oryginalna, responsywna, atrakcyjna, przemyślana i profesjonalna

Jakie powinny być etapy tworzenia strony internetowej dla firmy? Czego oczekiwać od wykonawcy?

Etapy tworzenia strony internetowej mogą być (i zapewne będą) inne dla każdej firmy. Jeśli jednak myślisz nad stworzeniem własnej strony internetowej, warto choć trochę znać pewne standardy, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy. Niektóre wymienione przez nas aspekty ułatwią Ci po prostu pracę.

Projektowanie stron internetowych to przede wszystkim proces. A każdy proces składa się z kilku lub kilkunastu kroków. Profesjonalny wykonawca powinien przedstawić Ci, przez jakie etapy projektowania będziecie musieli wspólnie przejść.

Przy tym istnieje pewna uniwersalność etapów tworzenia strony internetowej, które mogą po sobie następować. Tak więc dobrą praktyką jest opis Twojego biznesu i opracowanie wymagań już na samym początku. Wykonawca przy tym powinien Ci służyć radą w wyborze rodzaju (Multi Page? A może Landing Page?) i funkcjonalności strony internetowej.

Pamiętaj, że więcej wcale nie zawsze znaczy lepiej! Funkcjonalności strony internetowej powinny przede wszystkim wpłynąć na jej użyteczność.

Kolejnym etapem może być przekazanie przez Ciebie materiału do strony lub stworzenie designu strony. Warto tu zwrócić uwagę, że powinieneś mieć wgląd w projekt strony www i możliwość zgłaszania uwag. Wykonawca powinien się do nich odnieść. Dobrą praktyką jest też testowanie projektu przed jego „premierą w Internecie”.

I wreszcie etapy wdrażania strony. Niech będą jasno określone. Kiedy dojdzie do wdrożenia strony? W jaki sposób? Jak możesz nią zarządzać?

Warto przy tym pamiętać, że zakończeniu prac nad stroną nie musi towarzyszyć zakończenie współpracy z wykonawcą. Profesjonalny specjalista będzie gotowy do monitorowania działania strony oraz zaproponuje Ci swoje wsparcie w rozwoju strony internetowej.

Etapy tworzenia strony internetowej w Agencji Kreatywnej BrandRocks

W naszej firmie stawiamy na proste i efektywne działania, które mają przynieść jak najlepsze rezultaty naszym klientom. Tworzymy strony internetowe, które są intuicyjne i oparte o system CMS WordPress, ale to nie wszystko! Pomagamy rozwijać już gotową stronę internetową poprzez optymalizację SEO. Takie podejście pozytywnie wpływa na same etapy tworzenia strony internetowej w naszej agencji – skupiamy się nie tylko na zbudowaniu strony internetowej, ale również na jej specyfikacji technicznej dbając o to, by była prosta w obsłudze, a przy tym użyteczna.

Podczas współpracy podchodzimy do realizacji od strony biznesowej, chcąc zrozumieć potrzeby Twojej firmy. Naszym celem jest stworzyć stronę, która jest dobrą inwestycją!

Staramy się też w jak najprostszy sposób tłumaczyć techniczne zawiłości, aby każdy klient mógł świadomie zdecydować, czego potrzebuje i co powinien obejmować zakres projektu strony.

Jakie są etapy tworzenia strony internetowej? Poznaj proces, który stosujemy w BrandRocks!

Etap 1 – Poznanie oczekiwań klienta i określenie wstępnego zakresu realizacji strony firmowej Umów konsultację!

Na samym początku poprosimy Cię o opowiedzenie nam o Twojej firmie:

  • Czym się zajmujesz?
  • Kto jest Twoim klientem?
  • Jaka jest Twoja oferta? 
  • Jakie skojarzenia chcesz, żeby Twoja marka wywoływała?

Pozyskane informacje uzupełnimy Twoimi wymaganiami odnośnie stworzenia firmowej strony: na temat jej wyglądu, funkcjonalności oraz celów, w których osiągnięciu ma pomóc. Na tym etapie możesz liczyć na nasze rady dotyczące specyfiki stron internetowych właściwych dla Twojego biznesu.

Dodatkowo już na tym etapie warto zastanowić się, jaka będzie domena internetowa, na której strona firmy powinna powstać. Być może posiadasz domenę i ten problem masz już z głowy. Jeśli jednak ciągle szukasz tej odpowiedniej wiedz, że właściwy adres strony jest bardzo ważny i nie należy tego lekceważyć.

Na zakończeniu tego etapu stworzymy wstępny zakres realizacji, określimy ogólny czas tworzenia Twojej strony oraz zaproponujemy szacunkową wycenę.

Etap 2 – Przygotowanie struktury profesjonalnej strony internetowej

Kolejnym krokiem będzie określenie struktury strony internetowej:

  • Czego Twoje strona firmowa wymaga?
  • Jakich i ilu podstron potrzebujesz?
  • Jaki wygląd strony najbardziej by Ci odpowiadał?
  • Co powinna zawierać? Jakie elementy strony muszą się na niej znaleźć? A co nie jest konieczne?
  • Jakie będą między nimi zależności?
  • Co umieścisz na stronie głównej?
  • Z jakich narzędzi skorzystasz?

W tym etapie znajdziemy odpowiedzi na te pytania i usystematyzujemy je w postaci prostego dokumentu. Jest to ważny punkt, bowiem od dobrze zaplanowanej struktury strony internetowej zależy, jak dobrze witryna będzie pozycjonować się w przyszłości.

Profesjonalna struktura strony internetowej firmy wpłynie również na komfort użytkowników strony, którzy dzięki logicznym powiązaniom między podstronami, będą z łatwością się po nich poruszać i docierać do interesujących informacji.

Cechą nowoczesnych stron internetowych jest ich intuicyjność. Dlatego też wstępne stworzenie mapy strony jest etapem, którego nie można pominąć.

Etap 3 – Zebranie niezbędnych materiałów i stworzenie treści

Stworzenie strony internetowej obejmuje wygenerowanie interesujących treści. Poświęciliśmy mu cały nasz krok trzeci!

Na tym etapie poprosimy Cię o dostarczenie nam stworzonych już przez Ciebie materiałów, które chciałbyś pokazać potencjalnym klientom. Jakie treści strony możesz nam przekazać?

  • listę produktów,
  • grafiki,
  • artykuły,
  • klipy wideo itd.

Jeśli jednak nie będziesz posiadać konkretnych treści, nie musisz się martwić! Chętnie pomożemy Ci je stworzyć. W naszej ofercie znajdziesz takie usługi jak: organizacja sesji zdjęciowej, stworzenie grafik, czy napisanie artykułów i treści. Warto zaznaczyć, że aspekt pozycjonowania strony internetowej będzie dla nas jednym z priorytetów!

Etap 4 – Stworzenie projektu strony internetowej 

Na podstawie wspólnie określonego stylu i informacji pozyskanych podczas wcześniejszych etapów stworzymy tak zwaną makietę (szkic) strony internetowej dla Twojej firmy, zaczynając od projektu strony głównej.

Na tym etapie zobaczysz propozycję umiejscowienia jej elementów i treści, jeszcze bez kolorów i całej oprawy wizualnej. Umożliwi Ci to zweryfikowanie poprawności stworzonej struktury, bez rozpraszania się grafikami i ładną typografią.

Kiedy zatwierdzimy przygotowaną makietę, przyjdzie czas na projektowanie graficzne. Zobaczysz, jak będzie prezentować się graficzna warstwa Twojej witryny. Na tym etapie dodamy treści strony, które od Ciebie otrzymamy.

Oczywiście jesteśmy otwarci na potrzebę ewentualnych poprawek! Projektując stronę firmy, będziesz mieć ciągły wgląd w projekt, a dzięki temu wpływ na realizację strony internetowej.

Etap 5 – Wdrożenie i testy funkcjonalności

Przedostatnim etapem będzie wdrożenie strony internetowej. Nasz zespół przy użyciu technologii, na którą wcześniej wspólnie się zdecydujemy, sprawi, że Twoja strona internetowa firmy będzie gotowa do użycia.

Końcówka tego etapu to również testowanie. Finalny wygląd strony, jej funkcjonalności oraz użyteczność zostaną sprawdzone, aby mieć pewność, że Twoja nowa firmowa strona internetowa jest gotowa do przyjęcia pierwszych odwiedzających.

Etap 6 – Strona internetowa dla firmy – szkolenie z obsługi strony

Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest poczucie niezależności, zwłaszcza w kierowaniu firmą. Z tego powodu po zakończeniu realizacji dla Twojej firmy, przeszkolimy Cię z obsługi strony internetowej. Dzięki temu nie będziesz musiał polegać na pomocy specjalisty przy każdej modyfikacji i zyskasz większą kontrolę nad swoim biznesem.

Jeśli jednak nie chcesz zaprzątać sobie głowy samodzielną obsługą swojej firmowej strony, z chęcią Ci w tym pomożemy. Zapewnimy wsparcie i rozwój strony, skupiając się na optymalizacji i podążaniu za aktualnymi trendami. Zadbamy o to, by stale należała ona do grona nowoczesnych stron internetowych!

Etapy tworzenia strony internetowej dla klientów Agencji Kreatywnej BrandRocks.

Cena strony internetowej – od czego zależy?

Na pewno zastanawiasz się: ile kosztuje wykonanie strony internetowej? Odpowiedzią jest: to zależy. Choć etapy tworzenia strony internetowej mogą wydawać się nieskomplikowane, to samo właściwe tworzenie strony wymaga pewnych nakładów pracy: stworzenie specyfikacji potrzebnych funkcji, programowanie, zebranie ważnych elementów strony, projekt graficzny strony, zadbanie o dobre pozycjonowanie strony internetowej w przyszłości itd.

Im więcej podstron potrzebujesz, tym więcej pracy wykonawcy generujesz. Im bardziej skomplikowany projekt graficzny strony internetowej, tym większe nakłady finansowe z Twojej strony. Nastawienie na optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych przez wykonawcę, gdy otrzymasz gotową stronę internetową – wszystko to wpływa na ostateczną cenę projektowania i tworzenia strony internetowej.

Warto jednak zauważyć, że na zbudowaniu strony internetowej nie należy przesadnie oszczędzać! (a przy tym nie warto wydawać milionów na niepotrzebne funkcje)

Pierwsze kroki w roli zamawiającego – przygotuj się do procesu tworzenia strony internetowej

Wiesz już mniej więcej, jak wygląda proces projektowania strony. Nie jest to wcale takie straszne, prawda? Chcemy jednak upewnić się, że etapy tworzenia strony internetowej Cię nie przerażą. Dlatego mamy dla Ciebie parę rad, które pomogą Ci się wcielić w rolę zamawiającego!

  1. Dowiedz się jaki design strony internetowej Cię interesuje. Możesz w tym celu obejrzeć strony internetowe konkurencji lub firm z innych branż i zapisać te, które przykuwają Twoją uwagę.
  2. Poświęć chwilę i pomyśl, jakie ważne elementy strony muszą znaleźć się w Twojej witrynie, a jakie nie są tak potrzebne. To także dobry moment, by zastanowić się, jakie wartości, które oferuje Twoja firma, mogą wyróżnić Cię na tle konkurencji.
  3. Przygotuj materiały, które zamienisz w treści strony: grafiki, zdjęcia, filmiki, wpisy, artykuły.
  4. Zastanów się, jaki czas tworzenia Cię interesuje. Jeśli masz konkretną datę uruchomienia strony internetowej, poszukaj kogoś, kto zdoła ją wykonać w danym tempie.
  5. Pomyśl, czy chcesz polecić administrację stroną internetową specjalistom. Jeśli tak, warto rozważyć nawiązanie współpracy z kimś, kto już od samego początku oferuje taką usługę.

Etapy tworzenia strony internetowej – Podsumowanie

Znasz już podstawowe etapy tworzenia strony internetowej. Pora teraz zabrać się do pracy i określić swoje wymagania!

Stworzenie odpowiedniej strony internetowej dla firmy to nie przelewki. Na szczęście z BrandRocks nie jest to niczym trudnym! Nasz proces stworzenia strony internetowej ma być przede wszystkim dla Ciebie – pragniemy ułatwić Ci wejście na kolejny poziom i rozwój Twojej marki w Internecie.

Jeśli wciąż masz pytania odnośnie różnych aspektów stworzenia strony internetowej dla firmy, sprawdź inne nasze artykuły na ten temat lub skontaktuj się z nami – z chęcią pomożemy!

Być może zastanawiasz się, ile kosztuje strona internetowa i co wypływa na koszt strony dla firmy? Zapoznaj się z naszym artykułem: Ile kosztuje profesjonalna strona internetowa?

Jesteśmy tu dla Ciebie i Twojego biznesu!

Share
Zainteresował Cię ten materiał?
Sprawdź również...
Zastanawiasz się, ile kosztuje strona internetowa? Nie wiesz, co składa się na tę cenę? Przeczytaj artykuł i pozbądź się wątpliwości!

Pomożemy Ci prowadzić skuteczny marketing

Daj nam znać, czego potrzebujesz! Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dopasować odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy. Pamiętaj – to do niczego nie zobowiązuje!

Zadzwoń do nas:

Żółty wykrzyknik - znak rozpoznawczy agencji Kreatywnej Brandrocks.

Wypełnij formularz kontaktowy 👇

Pomożemy Ci zrozumieć marketing internetowy!

Regularnie będziemy przesyłać Ci wiedzę dzięki której rozwiniesz firmę. Merytorycznie i bez spamu. Wypełnij formularz i zapisz się newslettera 👇