Co to jest Content Marketing i jak wykorzystać go w biznesie?

Posiadasz firmową stronę internetową i chcesz dotrzeć z nią do większej liczby potencjalnych klientów? Planujesz zainwestować w skuteczny marketing? A może chcesz zacząć tworzyć treści, które wyróżnią Cię na tle innych i pomogą w rozwoju firmy?

Jeśli tak, to czas wdrożyć działania content marketingowe! Co to jest content marketing? Czym się cechuje? Na co pozwala? I dlaczego tak bardzo się opłaca?

  • Poznaj definicje i korzyści content marketingu i sprawdź, czy jest dla Ciebie.
  • Dowiedz się, dlaczego jest Ci potrzebna strategia content marketingu.

I wiele, wiele więcej!

Co to jest content marketing?

Content marketing, znany też jako marketing treści, jest jednym z bardziej skutecznych działań marketingowych.

Sama definicja content marketingu wskazuje na to, że jest to przede wszystkim proces tworzenia i publikacji treści, np.: artykułów blogowych, postów w social mediach, e-booków czy opisów produktów. W tej strategii marketingowej ważne jest regularne dostarczanie wartościowych treści potencjalnym klientom.

Sama bogata historia content marketingu wskazuje na jego skuteczność. Marketing treści zaczął się rozwijać w czasach przemysłowych, gdy rozpoczęła się prawdziwa konkurencja na rynku. I przetrwał do dzisiaj! Wartościowe treści w content marketingu są publikowane i konsumowane codziennie. Często też zyskują najlepszą opinię wśród klientów.

Większa sprzedaż dzięki marketingowi treści jest faktem. Skuteczność tego rodzaju promocji i budowania wizerunku marki sprawiła, że hasło „Content is King” króluje na ustach większości marketerów.

Jak działa content marketing?

Marketing treści to przede wszystkim… publikowanie wartościowych treści. Oczywiście najpierw trzeba je stworzyć. Dopiero potem dochodzi ich dystrybucja i szczerze mówiąc, często jest to wiele pracy. Pytanie więc – czy warto się za to zabierać? Czy dzięki content marketingowi można naprawdę zyskać więcej? Jak naprawdę działa content marketing?

Skuteczność content marketingu jest udowodniona. By jednak naprawdę wykorzystać cały jego potencjał, należy tworzyć dobre treści przemawiające do grupy docelowej. Potem powinno być już z górki.

Treści to przede wszystkim przyciąganie uwagi potencjalnych klientów. Zainteresowanie odbiorców jest teraz na wagę złota! Content to ułatwia. Co więcej, może pomóc w nakierowaniu klientów na odpowiednią stronę – np. z produktem, który chcesz sprzedać.

Content marketing buduje przy tym relacje i wizerunek marki. Dając treści swoim odbiorcom, pozwalasz im na poznanie siebie, swojej firmy i jej oferty – kreujesz obraz przedsiębiorstwa w świadomości klientów. Wpływa to na zdobywanie zaufania. Czynnik ten jest niezmiernie ważny przy dokonywaniu ostatecznego wyboru zakupowego. W końcu wolimy wybierać, to, co już w jakiś sposób znamy.

Z jakich etapów składa się content marketing?

Publikowanie treści na stronie jest tylko jednym z wielu kroków marketingu treści. Istnieją jednak dość uniwersalne etapy, które mogą pomóc Ci w zrozumieniu, jak działa content marketing.

Przejdźmy przez etapy, które wpływają na osiąganie korzyści marketingu treści.

  1. Tworzenie profilu Buyer Persony. Z pewnością znasz swoją branżę lepiej niż ktokolwiek inny. Z jednej strony będzie to ułatwienie w tworzeniu treści, z drugiej… musisz pamiętać, że dopasowujesz content do swoich potencjalnych klientów. Poznaj ich potrzeby, cele, język, pytania i…
  2. stwórz treści, które ich zainteresują! Uformuj odpowiedź na pytanie, rozśmiesz, poszerz ich wiedzę, zaproponuj rozwiązanie problemu. Kieruj się przy tym wszystkim, co wiesz na ich temat. Monitorowanie trendów też z pewnością pomoże. A w razie czego możesz zawsze skorzystać z pomocy w tworzeniu treści, np. od agencji kreatywnej.
  3. Następna jest dystrybucja treści w content marketingu. W zależności od rodzaju treści (o których przeczytasz niżej) opublikuj je w przeznaczonych do tego miejscach: social mediach, blogu firmowym, newsletterze, czy sklepie internetowym. Każda treść może mieć swoje miejsce.
  4. Patrz na korzyści płynące z tworzenia wartościowych treści:
    • Odbiorcy docierają na Twoje media społecznościowe lub stronę firmy ze względu na treść.
    • Odbiorcy zapoznają się z innymi Twoimi treściami. Być może decydują się zostać z Tobą w stałym kontakcie poprzez zapisanie się do newslettera lub zostania obserwującym.
    • Odbiorcy mają regularnie do czynienia z Twoimi treściami. Wzrasta świadomość marki, a przy tym zachodzi proces budowania relacji.
    • Odbiorcy znają już Twoją ofertę i charakter firmy. Gdy muszą dokonać zakupu, wybierają właśnie Ciebie!
    • Odbiorcy dzielą się Twoimi treściami z innymi! Jest to idealny przejaw marketingu internetowego i szeptanego.

Cele strategii content marketingowej

Marketing treści do przede wszystkim długotrwałe efekty płynące z długotrwałych działań. Jednak celem content marketingu nie jest jedynie sprytne zareklamowanie produktu lub usługi, a zbudowanie trwałej relacji z odbiorcami.

Skuteczny content marketing nie tylko pomoże w polepszeniu wyników sprzedaży, ale również w budowaniu wizerunku eksperta czy tworzeniu lojalnej grupy klientów.

Wpływ content marketingu ma teraz ogromne znaczenie zwłaszcza w zdobywaniu klientów długoterminowych. Warto tutaj przypomnieć złotą zasadę 20/80, według której to właśnie 20% stałych klientów generuje 80% zysków Twojej firmy. To oni odpowiadają za Twój sukces!

Większa sprzedaż dzięki marketingowi treści jest więc jak najbardziej możliwa, jednak w świetle wielu korzyści, jakie oferuje ten typ promocji, zwiększone zyski wydają się wręcz miłym efektem ubocznym.

Zasady content marketingu

Jeśli nie wiesz co to jest content marketing musisz wiedzieć, że drożenie tych działań jest dla Twojej firmy bardziej niż opłacalne. Aby jednak efektywnie wykorzystać content marketing, należy poznać pewne zasady content marketingu.

  • Nie twórz treści „na ślepo”. Co to oznacza? Oznacza to, że strategia w content marketingu to podstawa. Potrzebujesz przemyślanych treści. Najlepiej też, by te treści w jakiś sposób się ze sobą łączyły, tworząc ścieżkę, po której będzie poruszać się Twój odbiorca. Nie wspominając o tym, że to właśnie strategia pozwoli Ci osiągnąć cele content marketingu.
  • Zadania content marketingu dobrze jest rozplanować w czasie. Dobrą praktyką będzie, jeśli wykorzystasz kalendarz publikacjiw swoich działaniach.
  • Tworzenie content marketingu powinno iść w parze z regularnością. Przy tym to nie ilość jest tu najważniejsza, a sam fakt, że dostarczasz content odbiorcom w mniej lub bardziej przewidywalnym czasie. Algorytmy to lubią!
  • Ważność content marketingu ma swoje odzwierciedlenie w tym, jak buduje relacje między Twoją firmą, a Twoimi klientami. Same treści jednak nie zdziałają cudów bez idącego z nimi w parze zaangażowania. Pokazuj swoim odbiorcom, że liczysz się z ich obecnością. Odpowiadaj na ich komentarze, lajkuj udostępniania itd.
  • Cechy content marketingu, które musisz uobecnić w swoich treściach to m.in. profesjonalizm. Jak może się on objawiać w Twoim contencie? Poprzez dobrze napisane teksty – zarówno pod względem merytorycznym, co technicznym – czy poprzez ładne i spójne grafiki (warto pamiętać o identyfikacji wizualnej!)
  • Optymalizacja treści, zwłaszcza pod względem optymalizacji SEO, to kolejne ważne elementy content marketingu. Czym jest SEO? To działania mające na celu generowanie ruchu organicznego na Twojej stronie internetowej. Wiąże się z takimi rzeczami jak: słowa kluczowe, odpowiedni opis grafik, wyszukiwarka Google, link building itd.
  • Content marketing pozwala na wiele. Wiele też wymaga. Wykorzystuj więc narzędzia wspierające content marketing! Istnieje cała gama stron internetowych i aplikacji, których jedynym celem jest optymalizacja treści. Z ich pomocą łatwiej będzie Ci efektywnie wykorzystać content marketing do swoich celów.
  • Dobrą praktyką jest sprawdzać, czy to, co robimy, ma sens. Dlatego zawsze warto mierzyć skuteczność content marketingu. I w tym przypadku możesz skorzystać z przydatnych narzędzi dla content marketingu lub po prostu określić mierzalne cele i je kontrolować. Samo mierzenie efektywności content marketingu pomoże Ci ulepszyć własne działania.

Typy content marketingu

Co to jest content marketing? To pytanie już padło. Warto je jednak przypomnieć, ponieważ odpowiedź może nie być taka prosta. A to wszystko ze względu na różniące się między sobą typy content marketingu.

Na poziomie podstawowym wszystkie skupiają się wokół tego samego: tworzeniu wartościowych treści. Jednak zakres działań w content marketingu w zależności od typu może być od siebie odmienny. Punkty widzenia na marketing treści również ulegają zróżnicowaniu.

Aby efektywnie wdrożyć content marketing, należy poznać różne oblicza content marketingu. Dlatego wypisaliśmy dla Ciebie najpopularniejsze typy.

Content marketing zewnętrzny i wewnętrzny

Te dwa typy różnią się między sobą dystrybucją wartościowej treści oraz tym, czego oczekuje się od odbiorców treści marketingowych.

Content marketing zewnętrzny skupia się na publikowaniu treści w serwisach zewnętrznych, co nieraz może być płatne (np. artykuły sponsorowane). To działanie content marketingu koncentruje się też na tym, by stworzone treści były udostępnianie przez odbiorców. Celuje w pewien sposób w marketing szeptany. Dlatego też tego typu treści powinny być przydatne i informacyjne, by zostały przeniesione dalej.

Natomiast, zakres działań w content marketingu wewnętrznym koncentruje się na serwisach i profilach należących do Twojej firmy. Celem tych treści nie jest konieczne udostępnienie, a raczej zatrzymanie odbiorcy i wzbudzenie jego zainteresowania oraz zachęcenie do zobaczenia reszty publikacji content marketingu.

Zauważyć więc możesz, że w przypadku tych dwóch rodzajów marketingu, największe różnice dostrzegalne są w celach, jednak same rodzaje treści w content marketingu wewnętrznym i zewnętrznym pozostają praktycznie takie same.

Co to jest content marketing B2B i B2C

Czym jest B2B? Marketing B2B – czyli Business to Business – odnosi się do działań marketingowych, których celem jest zdobycie kontaktów oraz klientów biznesowych. I w tym przypadku wartość content marketingu jest nie do przecenienia!

Treści w B2B powinny budować wizerunek eksperta. Rodzaje tekstów w content marketingu B2B to często e-booki, poradniki, raporty, estetyczne infografiki, czy krótkie instrukcje-video. Klienci biznesowi cenią sobie dobre wskazówki, a przy wyborze wykonawcy kierują się jego wiedzą.

Czym jest B2C? Marketing B2C – czyli Business to Customer – skupia się na dotarciu do klientów indywidualnych. I w tym przypadku content marketing dla przedsiębiorstwa to must-have!

Klient indywidualny ma niezliczone możliwości wyboru. Skuteczny content marketing służy temu, byś to właśnie Ty był ostatecznym wyborem. W tym przypadku treści nie muszą „emanować ekspertyzą”, jak przy B2B. Z klientami indywidualnymi możesz pozwolić sobie na więcej luzu – niepoważne posty będące memami, krótkie video wpisujące się w trendy itp. Marketing B2C polega na budowaniu relacji!

Content marketing B2B i B2C różnią się w rodzaju treści i charakterze contentu, jednak ich cel pozostaje ten sam: być ostatecznym wyborem klienta.

Różne punkty widzenia na marketing treści

Możesz wiele zyskać dzięki content marketingowi. Treść ma potężną moc w czasach marketingu internetowego. Jest wręcz podstawą działania!

Istnieją jednak pewne odłamy marketingu, które są równie skuteczne co marketing treści. Wyobraź sobie, co się dzieje, gdy się je ze sobą łączy! Pewne rodzaje marketingu potrafią uwypuklić zalety content marketingu i zwiększyć jego skuteczność. Warto się nimi zainteresować…

Content marketing a public relations

Public relations nie jest marketingiem samym w sobie. Jednak to właśnie z niego warto czerpać przy tworzeniu efektywnego contentu. Public relations skupia się na budowaniu i utrzymywaniu dobrych relacji z otoczeniem. Dobry public relations zbawiennie wpływa na wizerunek marki i lojalność klientów.

Brzmi znajomo?

Skuteczna strategia content marketingu zawsze powinna mieć na celu dobre kontakty z otoczeniem. I właśnie o to dba public relations. Wykorzystuj jego zasady, motywy i triki w swoim tworzeniu content marketingu.

Content marketing a działania SEO

Czy dobry marketing treści może istnieć bez SEO? Wydaje się to niemożliwe. Content marketing i SEO uzupełniają się i wyciągają z siebie to, co najlepsze. Marketing treści bez optymalizacji to po prostu tworzenie contentu i liczenie na łut szczęścia, że ktoś to zobaczy, a machina sama zacznie się kręcić.

Nie zostawiaj sukcesu swojej firmy w rękach kapryśnego losu!

Powinieneś (a nawet musisz) połączyć content marketing z działaniami SEO. To właśnie optymalizacja treści pozwoli Ci osiągnąć swoje cele i zyskać nad nimi kontrolę.

Content marketing i marketing wirusowy

Marketing wirusowy to jeden z najskuteczniejszych rodzajów marketingów, jaki istnieje. Nie jeden marketingowiec marzy o tym, by wprowadzić go w swoich działaniach. A wcale nie jest to takie proste!

Pamiętasz jeszcze wzmiankę o liczeniu na łut szczęścia i jak nie warto na nim polegać? Przy marketingu wirusowym często jest na odwrót. Jest to działanie, którego nie da się w 100% przewidzieć i kontrolować. Polega on na tym, że pewna treść zyskuje tak wielką popularność, że wzrasta do rangi wirusa, przed którym nie uda się uciec. Nagle wszyscy kojarzą jakąś reklamę, jakiś slogan lub jakiś post.

Szukając odpowiedzi na pytanie co to jest content marketing musisz wiedzieć, że zarówno on jak i marketing wirusowy istnieją równolegle ze sobą. Aby jakaś treść stała się viralowa, musi być najpierw stworzona (a jeśli została stworzona profesjonalnie, to wzrastają szanse, że stanie się upragnionym „wirusem”).

Jeżeli już praktykujesz marketing treści i chcesz zwiększyć zyski dzięki content marketingowi, pomyśl nad marketingiem wirusowym. Postaraj się „schwytać” łut szczęścia i stworzyć „wirusa” wykorzystując wpływ content marketingu.

Rodzaje treści w content marketingu, czyli różne oblicza content marketingu

Zastanawiając się co to jest content marketing, musisz wiedzieć, że może on przybierać różne formy. Treści marketingowe mogą dzielić się na wiele kategorii i podkategorii. Jeżeli chodzi Ci po głowie wdrożenie content marketingu, należy te formy znać, by móc je następnie skutecznie wykorzystać.

Treść Pisana: w marketingu treści to klasyka. Przy tym, stanowi ona podstawę content marketingu. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, kiedy najlepiej ją wykorzystywać. Znajduje się prawie wszędzie! Istnieją przy tym różne rodzaje tekstów w content marketingu; należą do nich m.in.:

  • artykuł blogowy,
  • newsletter,
  • e-book,
  • opisy produktów,
  • slogany,
  • wpisy na Facebooku/Twitterze itd.

Treść Video: należące zarówno do content, jak i video marketingu, treści video cieszą się ogromną popularnością. Mogą przyjmować też różne formy: od krótkich zabawnych filmików na TikToku po dłuższe, wyjaśniające pewne zawiłości filmy na Youtube lub stronie internetowej. Obecnie, w kontekście content marketingu, video jest najbardziej efektywną formą promocji.

Treść Audio: to przede wszystkim Podcasty – zdobywające coraz większą popularność w Polsce, już dawno podbiły serce Zachodu. Choć w Polsce dopiero się rozwijają, warto uczynić je elementem content marketingu swojej firmy.

Treść Graficzna: pomiędzy słowem a filmem, stanowi fundament wielu treści content marketingowych. Dobrze wykonana treść graficzna może zwiększyć wartość content marketingu lub wręcz przeciwnie – zmniejszyć ją. Warto też pamiętać, że gdy jest ona nieestetyczna lub niespójna, może ona zniechęcić klientów – nawet jeśli reszta naszych treści jest najwyższej jakości. Treść graficzna to m.in.:

  • zdjęcie,
  • infografika,
  • logo.
Rodzaje tresci w content marketingu: video, tekstowe, graficzne, audio.

Czy potrzebujesz każdego rodzaju treści dla zachowania efektywności content marketingu?

Każda treść w kontekście content marketingu ma znaczenie. Mniejsze lub większe. Jednak treść to podstawa!

Nie warto zamykać się na różne formy content marketingu. Nie warto też zawracać sobie głowy treściami, które nie zainteresują Twoich klientów. Jak więc działać w tej sytuacji?

Skup się na Personie klienta. Korzystając z tego narzędzia, zastanów się jakie treści content marketingowe są tym, czego potrzebuje Twoja firma. Możesz mieć pewność, że treść pisana oraz treść graficzna to podstawa i jedyne dylematy pozostaną przy treści audio i treści video.

Być może dobrym wyjściem będzie, jeśli Twój content marketing na początku będzie składać się z dwóch pierwszych typów treści, a dwie kolejne dodasz w później? Nie musisz się martwić kolejnością i czasem, gdyż w każdym momencie będziesz mógł zwiększyć widoczność w internecie dzięki dobrze zaplanowanej strategii.

Strategia content marketingowa – podstawa Twoich działań

Content marketing ma za zadanie zwiększenie zaufania do Twojej marki. Służy także do wygenerowania zainteresowania. Dlatego też przy tworzeniu treści niezwykle ważna jest spójność. Możesz ją uzyskać poprzez optymalizację strategii content marketingu! To właśnie dobra strategia pomoże Ci uzyskać najlepsze efekty marketingu treści, którymi są m.in.:

  • zwiększone zaufanie odbiorców treści do marki,
  • uzyskanie stałych klientów,
  • dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • zbudowanie rozpoznawalności marki,
  • zwiększona sprzedaż.

Jak stworzyć strategię treści?

Twórz dobry content z pomocą konsekwentnego planu. Przede wszystkim zastanów się, jaki charakter chcesz nadać swoim treściom: czy mają być zabawne? Estetyczne? Edukacyjne? A może poradnikowe? Pomyśl przy tym o swojej grupie docelowej i jej upodobaniach. Zawsze miej to z tyłu głowy, gdy będziesz wybierał:

  • formę contentu,
  • stronę wizualną treści (która zawsze powinna być spójna!)
  • miejsce dystrybucji treści (Czy będzie to Facebook? A może TikTok?)
  • czas publikacji treści.


Pamiętaj, że skuteczny marketing treści cechuje regularność. Lubią ją zarówno algorytmy, jak i odbiorcy. W tym przypadku dobrą taktyką będzie stworzenie treści „na zapas” oraz ustalenie dni, w których dane treści zostaną udostępnione. Pamiętaj też, że content marketing możesz efektywnie połączyć z real time marketingiem – w swojej strategii pozostaw miejsce na tworzenie contentu, który będzie odpowiadać na obecne trendy lub gorące tematy.

Marketing treści na Twojej stronie internetowej

Zastanawiając się co to jest content marketing musisz dowiedzieć się przede wszystkim, że tego typu treści mogą być wykorzystane w różnych formach w wielu miejscach w Internecie. Jednym z miejsc dystrybucji treści może być np. Twoja strona internetowa.

Blog firmowy – dlaczego musisz go mieć?

Podstawową formą contentu na Twojej stronie internetowej może być blog firmowy. Jest to świetny sposób na budowanie wizerunku eksperta, jak i na pozycjonowanie Twojej witryny w wyszukiwarce.

W swoich artykułach możesz sprytnie umieszczać treści sprzedażowe, linki do podstron czy słowa kluczowe. Przydatne lub ciekawe wpisy mogą być dodatkowo przekazywane dalej.

Efektywne treści sprzedażowe na Landing Page i stronach produktowych

Landing Page i strony produktowe również mogą zawierać w sobie treści z zakresu content marketingu.

Sprytne, przykuwające uwagę treści pisane, kreatywne grafiki, wizualizacje – to wszystko może uczynić Twoją stronę lądowania skuteczniejszą. Rola content marketingu może się okazać tutaj kluczowa. W końcu to treści generują zainteresowanie i nakłaniają klientów do wykonania konkretnego działania.

Nie zapominaj też o tym, by urozmaicić i ulepszyć swoje treści sprzedażowe na stronach produktowych! Dobrze przygotowany content marketing, czyli ładne, spójne zdjęcia, ciekawe opisy produktów lub estetyczne wideo mogą zadecydować o ostatecznym dokonaniu zakupu przez klienta.

Webinary, e-booki, raporty – profesjonalne działania content marketingu

Wykorzystaj swoją stronę internetową do budowania wizerunku eksperta. Pomogą Ci w tym profesjonalne treści, takie jak:

  • webinary – nie tylko dziel się wiedzą, ale staraj się też wplątywać w swoją prezentację treści sprzedażowe,
  • e-booki – często wymagają więcej pracy, jednak potrafią zrobić piorunujące wrażenie na odbiorcach,
  • raporty – są szczególnie przydatne w przypadku marketingu B2B,
  • szablony – treść, która jeśli okaże się przydatna, może być rozprowadzona pomiędzy kolejnymi potencjalnymi klientami. Sprawdź nasz szablon Persona klienta – na pewno przyda Ci się w tworzeniu treści marketingowych!

Content marketing a szkolenia i kursy: Możesz zarabiać na swoim content marketingu poprzez organizowanie szkoleń i kursów. Mogą być to treści stałe: jak np. zapisany kurs online bądź jednorazowe spotkania na żywo (jednak nawet one będą potrzebowały dobrze przygotowanych treści).

Przykłady content marketingu na firmowych stronach internetowych

Wartościowy content pomaga wygenerować więcej ruchu organicznego na stronie internetowej firmy. Dużo przydatnych i przykuwających uwagę treści sprawi, że potencjalny klient więcej czasu spędzi z Twoją marką i jej ofertą. Jeśli chcesz sprawdzić, jak różne formy marketingu treści prezentują się na stronie, sprawdź nasze Realizacje. Czy jesteś w stanie powiedzieć, co jest przykładem content marketingu?

Social media marketing a content marketing

Obecność w social mediach to podstawa. To również miejsce, gdzie stosunkowo łatwo o dystrybucję treści ze względu na narzędzia, algorytmy i aktywnych użytkowników. Nie bez powodu kochają je blogerzy i influencerzy.

Marketing treści czuje się w social mediach jak ryba w wodzie! Warto więc zainwestować swój czas i pieniądze w marketing firmy w mediach społecznościowych.

Obecność w social mediach – bądź bliżej swojej grupy docelowej

Nie ukrywajmy, Twoi potencjalni klienci więcej czasu spędzą na platformach społecznościowych, a nie na stronie internetowej Twojej firmy – choćby była ona najpiękniejsza i najciekawsza na świecie. Dlatego też Twoja obecność w social mediach i budowanie społeczności stałych odbiorców treści content marketingowych jest kluczowe.

To tam możesz na bieżąco śledzić ich reakcje na pewne treści sprzedażowe oraz na Twoją firmę. Social media umożliwiają Ci poznanie Twoich klientów, a co za tym idzie, pozwalają Ci na rozwinięcie swojej oferty i podjęcie lepszych działań sprzedażowych.

Wpływ odbiorców treści marketingowych na marketing treści na Facebooku

Forma Content Marketingu, która króluje na Facebooku to przede wszystkim wpisy tekstowe. Jest to forma o tyle przyjemna, że nie wymaga bardzo dużego nakładu pracy i umożliwia eleganckie wplecenie w treść odnośnika do Twojej strony internetowej.

Facebook słynie też z prowadzenia webinarów lub spotkań online. Dodatkowo jest miejscem, w którym budowanie społeczności jest najefektywniejsze – wszystko dzięki dobrze funkcjonującym grupom, w których każdy członek może się wypowiedzieć. Mają oni ogromny wpływ na marketing treści!

Wskazówka! Warto zastanowić się nad wdrożeniem grup do swoich działań content marketingowych.

Wartościowe treści w content marketingu na Instagramie

Instagram jest idealnym miejscem do dzielenia się różnorodnym contentem: video w postaci Rolki, estetycznym zdjęciem, infografiką, relacją czy też transmisją na żywo. Jest to też medium, które nieustannie się rozwija, aby ułatwić firmom i marketerom udostępnianie treści sprzedażowych.

Ze względu na przyjemną formę infografik to właśnie treści informacyjno-edukacyjne świetnie sobie radzą na Instagramie. Klienci korzystający z Instagrama wręcz uwielbiają dowiadywać się nowych rzeczy z pomocą tej platformy!

Wskazówka! Uwzględnij Instagrama w swojej strategii marketingu treści, zwłaszcza wtedy, gdy chcesz dotrzeć do różnorodnej grupy odbiorców: na Instagramie znajdziesz zarówno Gen Z, Millenialsów, jak i przedstawicieli Pokolenia X.

Video content w content marketingu na TikToku

TikTok jest wciąż miejscem, w którym dystrybucja treści marketingowych jest stosunkowo nowa. Jednak bardzo szybko się to zmienia i TikTok przykuwa coraz większą uwagę marketerów.

To miejsce, w którym króluje video marketing i w którym rodzą się trendy. Jeżeli dobrze czujesz się przed kamerą, to miejsce może okazać się doskonałym dla Ciebie i Twojej firmy.

Wskazówka! Rozważ założenie TikToka, jeśli chcesz dotrzeć do stosunkowo młodej widowni: Gen Z lub millenialsów.

Przydatne narzędzia w tworzeniu treści marketingowych

Wiesz już co to jest content marketing, oraz że jego konsekwentne prowadzenie pozytywnie wpływa na odbiór Twojej marki przez potencjalnych klientów. Publikuj więc regularnie spójne treści, aby osiągnąć jak najlepsze efekty. Działanie to może wymagać dużego nakładu pracy. Dlatego też istnieją przydatne strony i narzędzia marketingu treści, które ułatwią Ci tworzenie contentu.

Treści tekstowe

Narzędzia wspierające content marketing w przypadku treści tekstowych to np.:

  • Senuto – wyszukuj słowa kluczowe, pisz artykuły blogowe zgodne z zasadami SEO i monitoruj pozycję witryny w wynikach wyszukiwania,
  • Ortograf – sprawdzaj poprawną pisownię,
  • Language Tool – podobne w działaniu do Ortografa, ale umożliwiające zainstalowanie wtyczki w przeglądarce Chrome,
  • KLSZ – formatuj tekst na Instagrama – niech nie będzie jedynie ciekawy, ale i estetyczny,
  • Buzzsumo.com – twórz treści na tematy zdobywające popularność w mediach społecznościowych.
Przykładowe narzędzia do tworzenia treści tekstowych to np. Senuto, BuzzSumo oraz Language Tool.


Treści graficzne

Treści graficzne stanowią bardzo ważny element działań marketingu treści. Powinny być estetyczne, spójne (ze sobą, ale również z identyfikacją wizualną Twojej firmy) i przykuwające uwagę. W ich tworzeniu pomogą Ci:

  • Canva – twórz ciekawe grafiki za darmo. Program działa także jako edytor PDF, który ułatwi przygotowywanie e-booków czy poradników. W wersji premium możesz też skorzystać z planera treści i narzędzi do kreowania identyfikacji wizualnej marki,
  • PicMonkey,
  • Stencil,
  • Freepik – wybieraj spośród miliona różnych grafik z darmową licencją,
  • Pixabay – kolejna baza darmowych grafik.
Przykładowe narzędzia do tworzenia treści tekstowych to np. Canva, Freepik, czy PicMonkey.


Treści video

Video marketing zdobywa coraz większą popularność. Króluje na TikToku i powoli opanowuje Instagrama. Tworzenie dobrych treści marketingowych w formie wideo jest z pewnością bardziej wymagające niż stworzenie grafiki bądź tekstowego wpisu. Warto jednak zauważyć, że zazwyczaj można je stworzyć już w aplikacji, w której planujemy publikowanie wartościowych treści. Mimo to, przydatne mogą się okazać dodatkowe narzędzia:

  • CapCut – aplikacja do łatwego montażu,
  • Lumen 5 – skorzystaj z pomocy AI i stwórz spójne wideo,
  • Biteable – stwórz ciekawą animację,
  • Powtoon – skorzystaj z bogatej biblioteki gotowych treści i zamień je w wideo,
  • Wochit – twórz w programie, który powstał z myślą o profesjonalistach,
  • Quik – stwórz ciekawe wideo już na swoim telefonie.


Mamy nadzieję, że już wiesz co to jest content marketing!

Możesz wiele zyskać dzięki content marketingowi, a przy tym dobrze się bawić. Tworzenie to w końcu przyjemność! A nawet jeśli nie miałoby Ci to sprawiać radości, to zrobią to zyski.

Nie bez powodu wśród marketerów krąży powiedzenie „Content is King!”. Marketing treści to rzeczywiście król wśród innych działań marketingowych, który pomoże wynieść Twoją firmę na królewską pozycję.

Jesteś zdecydowany na tworzenie dobrych treści sprzedażowych, ale wciąż nie wiesz, jak się za to zabrać? Chętnie Ci pomożemy! Sprawdź jakie usługi content marketingu oferujemy w BrandRocks i skontaktuj się z nami, a na pewno stworzymy strategię treści, która powiększy Twoją grupę klientów.

Share
Zainteresował Cię ten materiał?
Sprawdź również...
Prowadzenie firmowego bloga może pomóc Ci dotrzeć do nowych klientów i zaciekawić ich ofertą. Sprawdź, jak jeszcze może Cię wesprzeć!

Pomożemy Ci prowadzić skuteczny marketing

Daj nam znać, czego potrzebujesz! Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dopasować odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy. Pamiętaj – to do niczego nie zobowiązuje!

Zadzwoń do nas:

Żółty wykrzyknik - znak rozpoznawczy agencji Kreatywnej Brandrocks.

Wypełnij formularz kontaktowy 👇

Pomożemy Ci zrozumieć marketing internetowy!

Regularnie będziemy przesyłać Ci wiedzę dzięki której rozwiniesz firmę. Merytorycznie i bez spamu. Wypełnij formularz i zapisz się newslettera 👇