...

Cena landing page – ile kosztuje skuteczna strona lądowania?

Okładka artykułu: Ile kosztuje skuteczny landing page?

Chcesz w sprawdzony sposób zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług? A może poszukujesz sposobu na dotarcie do większej liczby klientów? Jeśli tak, to Landing Page może okazać się dla Ciebie dobrym rozwiązaniem! Zrobienie strony www typu Landing Page może zdziałać cuda dla Twojego biznesu!

Zastanawiasz się, w czym konkretnie może pomóc Ci nowoczesny Landing Page? Zachodzisz w głowę, jaki może być koszt stworzenia strony lądowania? Jeśli tak, to jesteś w dobrym miejscu! Przeczytaj ten artykuł, dowiedz się, ile kosztuje landing page i sprawdź, jak sprawdzi się w Twojej firmie.

Co to jest Landing Page?

Landing Page sprzedażowy, znany również jako strona lądowania lub docelowa, to popularny rodzaj strony internetowej, z którą z pewnością nie raz się zetknąłeś. Gotowa strona lądowania wykorzystuje się w kampaniach marketingowych w celu wywołania konkretnego działania ze strony użytkownika. Takim działaniem może być np.: pozostawienie swojego adresu e-mail, zainteresowanie klienta konkretnym produktem, czy też jego zakup.

Co to jest Landing Page? Technicznie rzecz biorąc to strona One Page, która nie składa się z podstron, tylko jednej strony głównej. Jednak tym, co odróżnia te dwa rodzaje, jest cel. Podczas gdy strona One Page służy jako internetowa wizytówka lub prosta strona internetowa, skuteczna strona lądowania jest skupiona na działaniach stricte sprzedażowych, informacyjnych, reklamowych lub np. „budujących bazę maili”. Projekt strony docelowej jest na ogół prosty (nie mylić z nudny!) bez tradycyjnego menu oraz podstron.

W skrócie podstawowa strona Landing Page nie będzie zawierać zbyt wielu informacji o Twojej firmie, rzadko też będzie na tyle „rozbudowana” by móc ją przewijać przez długi czas. Tworzenie i projektowanie strony typu landing jest stricte skupione na skoncentrowaniu uwagi odbiorcy na konkretnym elemencie, podczas gdy na One Page elementy i informacje są rozproszone.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o rodzajach stron internetowych oraz do czego najlepiej się sprawdzą, zapoznaj się z naszym artykułem: Co powinna zawierać Twoja strona internetowa?

Skąd wiedzieć, że potrzebujesz wdrożenia strony Landing Page?

Myślisz o szybkim stworzeniu strony odpowiadającym Twoim potrzebom? Jednak zlecenie stworzenia strony www wydaje się zbyt stresującym zadaniem? W końcu jest tyle rodzajów, a przy tym elementów, których potrzebujesz (lub nie). Zdecydowanie się na i zrobienie strony internetowej tylko wydaje się łatwym zadaniem. Istnieją jednak pewne przesłanki, które mogę podpowiedzieć Ci, że to właśnie projekt strony Landing Page jest tym, czego brakuje Twojej firmie.

Tworzenie stron Landing Page jest powiązane z konkretnymi celami. Pomyśl, jakie są Twoje cele i czy strona lądowania pomoże Ci je osiągnąć.

  • Chcesz poinformować innych o konkursie organizowanym przez swoją firmę?
  • Chcesz pozyskać dane kontaktowe od swoich klientów – zaprosić ich do zapisu do newslettera i stworzyć bazę maili?
  • A może masz inne cele, które wymagają od Twoich klientów, by weszli na konkretną stronę i tak dokonali sprecyzowanego działania?

Twoja odpowiedź brzmi 'tak’ na któreś z powyższych pytań? Nie czekaj – porozmawiajmy o Twojej firmie i zrealizuj z nami stronę Landing Page!

Jeśli jednak wciąż jesteś sceptyczny co do ceny za Landing Page i chciałbyś wiedzieć za co płacisz, sprawdź jak wygląda proces tworzenia strony i dowiedz się, na co możesz liczyć ze strony wykonawcy.

Jak profesjonalny Landing Page może pomóc Twojej firmie?

Dobry Landing Page może przynieść Ci wiele korzyści. W zależności do tego, czego potrzebuje Twoja firma, możesz wykorzystać go między innymi w następujących działaniach:

  • Budowanie bazy mailingowej – jedną z ogromnych zalet skutecznego Landing Page, która zwraca wszelki koszt stworzenia strony, jest to, że z powodzeniem wykorzystasz go do budowania społeczności wokół Twojego biznesu. W zamian za zapis do newslettera możesz na nim zaoferować np. darmowy e-book, który pozwoli Ci dotrzeć do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. Tworząc w taki sposób społeczność, zyskujesz możliwość utrzymywania z nimi kontaktu poprzez kampanie mailingowe. Dzięki temu poinformujesz osoby odwiedzające stronę o aktualnych promocjach, czy nowościach i przekujesz w aktywnych klientów.
  • Generowanie leadów – podstawowa strona lądowania jest wykorzystywana do generowania leadów, czyli pozyskiwania danych potencjalnych klientów. Wyposażony w formularz kontaktowy Landing Page zdobywa dane odbiorców, z którymi możesz się później skontaktować i sfinalizować sprzedaż. Jeśli dobrze go zaprojektujesz, cena Landing Page może być nieznaczna w porównaniu do osiągniętych rezultatów.
  • Sprzedaż produktu, czy usługi – profesjonalne strony Landing Page mogą być niezwykle pomocne w procesie sprzedaży. Dzięki kompleksowemu przedstawieniu oferty na jednej stronie możesz zachęcić klienta do zawarcia z tobą transakcji. Dodatkowo strona lądowania świetnie sprawdzi się do promocji ograniczonych czasowo, takich jak wyprzedaże, czy oferty specjalne.
  • Promocja wydarzeń – być może organizujesz wydarzenie, webinar lub konkurs? Skuteczna strona Landing Page świetnie sprawdzi się w jego promocji! Dobrze zaprojektowana strona docelowa pomoże Ci przekazać odbiorcom informację o Twoim wydarzeniu i stworzyć listę zainteresowanych.

W tym wszystkim (ale nie tylko w tym) może pomóc Ci skuteczny Landing Page. Cena zaawansowanej strony firmowej tego typu może zależeć właśnie od celów, które pomoże Ci osiągnąć, ale nie tylko – w grę wchodzą również jej elementy, a tych może być dużo.

Infografika przedstawiająca 4 powody aby stworzyć landing page: budowanie bazy mailingowej, generowanie leadów, sprzedaż produktów lub usług, promocja wydarzeń.

Jakie są cechy dobrej strony lądowania? Od czego zależy cena Landing Page?

Choć w stronie docelowej najważniejsze są prostota i konkrety, to projektowanie Landing Page wcale nie musi być takie łatwe. A to wszystko przez elementy skutecznego Landing Page, które mogą się na takiej stronie znaleźć oraz przez graficzny projekt strony, który przecież musi przykuwać uwagę, ale przy tym być atrakcyjny.

Co za dużo, to niezdrowo, ale strony typu Landing Page nie mogą być też zbyt proste, a przez to nudne. Dlatego istnieją pewne, ważne elementy skutecznej strony lądowania, które warto umieścić w projekcie:

  • Odpowiednio sformułowany komunikat CTA (Call To Action), który w prosty sposób zachęci do wykonania konkretnej czynności. Landing Page to prosta strona – musisz szybko pokazać klientowi, czego od niego oczekujesz. CTA jest stworzone do tego zadania. „Kliknij tutaj” „Zapisz się” „Kup teraz” – tego typu komunikaty to znak rozpoznawczy projektu strony docelowej.
  • Ciekawe, spójne elementy graficzne Landing Page. Projekt ma być ładny. Potencjalny klient musi chcieć na niego patrzeć. Zadbaj więc o kolorystykę strony (możesz zainteresować się psychologią kolorów). Zastanów się, jakie elementy graficzne umieścić na Twojej stronie lądowania, aby zachęcić odbiorców do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji. Nie zapomnij również, aby projekt strony był spójny z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
  • Formularze. Strona lądowania często służy jako strona do zbierania danych klientów. Zadbaj o to, by znajdował się na niej odpowiednio skonfigurowany formularz, który to umożliwi. Przemyślany i estetyczny formularz to must have w niejednym procesie tworzenia stron lądowania!
  • Język korzyści. Pisząc treści na firmową stronę Landing Page powinieneś skoncentrować się przede wszystkim na odbiorcy – jego preferencjach, potrzebach i obawach związanych z produktem/usługą. Podkreśl je w taki sposób, aby użytkownik poznał wartość Twojej oferty i bez wątpliwości z niej skorzystał.

Chcesz wiedzieć, od jakich jeszcze elementów może zależeć cena Landing Page? Nowoczesna strona docelowa musi się wyróżniać, by nie zniknąć w gąszczu innych stron. Dlatego możesz porwać się na:

  • Video, w którym np. wyjaśnisz, z jaką informacją/ofertą przychodzisz do użytkownika.
  • Elementy interaktywne. Nie tylko sam klikalny przycisk i klikalne zdjęcie – może niech pewne elementy graficzne się ruszają, gdy najedzie się na nie myszką? Strona lądowania w obecnych czasach może zawierać takie udoskonalenia.

Cena Landing Page zawierającego tylko podstawowe elementy z pewnością będzie różnić się od tego z elementami dodatkowymi. Ważne, by w wyborze zachować balans i sprawdzić, co zainteresuje Twojego potencjalnego klienta. Cena strony docelowej powinna być dopasowana do Twoich potrzeb, ale i możliwości.

Przemawiają do Ciebie cechy dobrego Landing Page? Stworzymy go dla Ciebie! Nie czekaj – dowiedz się więcej na temat tworzenia stron www dla firm!

Landing Page cena – Ile kosztuje strona docelowa?

Koszt stworzenia strony firmowej to zawsze poważny wydatek, który należy dokładnie przemyśleć. Nieważne czy jest to typowa strona typu Multi Page, czy profesjonalne strony Landing Page. Cena, jaką musisz zapłacić za stronę, powinna być współmierna do pozytywnego wpływu, jaki strona będzie mieć na Twój biznes.

Wiesz już, jak dobra strona docelowa może pomóc Ci w osiągnięciu biznesowych celów. Znasz parę elementów, które warto wziąć pod uwagę w procesie tworzenia stron Landing Page. Przy tej całej wiedzy Twoje pytanie z pewnością brzmi „ile kosztuje Landing Page?” Odpowiedzią na to pytanie jest uniwersalne: “to zależy”.

Cena Landing Page może wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb związanych z projektem graficznym strony docelowej i funkcjonalnością strony lądowania oraz od wykonawcy strony.

Poniżej znajdziesz poszczególne czynniki, które wpływają na cenę tworzenia Landing Page.

Od czego zależy cena stworzenia Landing Page?

Cena strony typu Landing Page składa się z wielu czynników dotyczących samej strony, jak i jej wykonawcy. Obecnie, możesz znaleźć w Internecie kreatory gotowych stron lądowania, jak i oferty od agencji, freelancerów i dużych software-house’ów. Cena Landing Page to często kwestia doświadczenia twórców.

Ważne jest jednak, aby w wyborze wykonawcy strony lądowania nie kierować się jedynie ceną, a kwestią tego, kto wykona najefektywniejszą stronę, dopasowaną do Twoich potrzeb.

Poza tym, na cenę strony docelowej składają się między innymi takie czynniki jak:

  • Cel strony docelowej – strona lądowania może posłużyć do różnych celów. W zależności od tego, który wybierzesz, wdrożenie strony lądowania może wymagać różnych funkcjonalności, które będą mieć wpływ na finalną cenę za Landing Page.
  • Skomplikowanie szablonu oraz szaty graficznej – w zależności od tego, czy szablon Landing Page ma zostać stworzony od podstaw, czy bazować na już zaprojektowanym designie, ceny za tworzenie i projektowanie Landing Page mogą się różnić. Do tego dochodzą aspekty związane ze stworzeniem elementów graficznych, które powinny być spójne i przykuwające uwagę.
  • Ilość wersji językowych – jeśli chcesz, by Twój produkt dotarł do większej liczby odbiorców, którzy niekoniecznie znają język polski, możesz stworzyć stronę lądowania w różnych językach. Ze względu na dodatkową pracę, rozwiązanie takie często wiąże się z nieco większymi kosztami, nawet w przypadku ceny prostej strony z nielicznymi dodatkowymi funkcjonalnościami.
  • Zakres prac dodatkowych – tworząc stronę docelową, możesz zdecydować się na zakup usług dodatkowych. Agencja, której zlecasz wdrożenie, może wykonać dla Ciebie dodatkowo np. sesję zdjęciową, materiałów promocyjne, czy skonfigurować newsletter. Wszystkie te prace będą miały wpływ na cenę strony typu Landing Page.
  • Czas wykonania strony – w koszt wykonania strony można wliczyć czas, który twórca poświęcił na jej stworzenie i wdrożenie. Im bardziej skomplikowany jest projekt tworzonej strony internetowej i im więcej elementów strony wykonawca musi stworzyć sam (grafiki, video, tekst), tym większa cena.
Infografika przedstawiająca czynniki, od których może zależeć cena landing page.

Pamiętaj, że wpływ na cenę końcową projektu będą mieć przede wszystkim elementy wdrożone na stronie internetowej. Zastanów się dokładnie, czego potrzebujesz, a z czego możesz zrezygnować.

Nie zapominaj też o tym, że cena profesjonalnego Landing Page to nie tylko koszt wykonania strony, ale również – koszt utrzymania strony internetowej. By strona docelowa mogła funkcjonować, musisz opłacić chociażby domenę, czy hosting.

Tworzenie i projektowanie Landing Page – komu zlecić wykonanie strony www?

Tworzenie strony lądowania wcale nie musi być drogim przedsięwzięciem. Możesz stworzyć stronę samemu lub u kogoś u kogo zakres cenowy jest niski. Zastanów się jednak, czy na pewno warto oszczędzać na stronie, która ma przede wszystkim skutecznie wpływać na działania potencjalnych klientów.

Przed dokonaniem wyboru wykonawcy, sprawdź inne strony internetowe typu Landing Page, które stworzył, zdobądź opinie jego klientów i zwróć uwagę na jego proces tworzenia stron internetowych. Dopiero na koniec sprawdź, ile kosztuje strona internetowa w danym miejscu. Ustal, czy to, czego się dowiedziałeś, koreluje z proponowaną ceną i podejmij świadomą decyzję.

Jaka jest cena Landing Page? Czy to dobra inwestycja?

Jak widzisz, cena Landing Page może różnić się w zależności od wielu czynników. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie „ile wynosi cena Landing Page”. Nie oznacza to jednak, że nie znajdziesz tego, czego szukasz w przystępnej cenie.

Nieważne, jaki będzie koszt wykonania strony. O ile jej wykonanie zlecisz specjaliście, który wykorzysta wszystkie możliwe narzędzia, by osiągnąć Twoje cele, o tyle masz pewność, że tworzenie strony lądowania jest dobrą inwestycją.

Chcesz stworzyć podstawową stronę lądowania? Decydujesz się na osiągnięcie swoich celów? Pomożemy Ci w tym! Wdrożenie przez Agencję Kreatywną BrandRocks prostej strony lądowania to z reguły koszt mieszczący się w przedziale od 1 500 do 2 500 zł. Pamiętaj jednak, że każda realizacja jest jedyna w swoim rodzaju i wymaga odrębnej, szczegółowej wyceny.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile dokładnie kosztowałaby Twoja strona lądowania, skontaktuj się z nami! Porozmawiamy o Twoich potrzebach i przygotujemy wycenę 🙂

Share
Zainteresował Cię ten materiał?
Sprawdź również...
Strona internetowa pomoże Ci dotrzeć do nowych odbiorców i zamienić ich w klientów. Kliknij i sprawdź, dlaczego warto w nią zainwestować!

Pomożemy Ci prowadzić skuteczny marketing

Daj nam znać, czego potrzebujesz! Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dopasować odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy. Pamiętaj – to do niczego nie zobowiązuje!

Zadzwoń do nas:

Żółty wykrzyknik - znak rozpoznawczy agencji Kreatywnej Brandrocks.

Wypełnij formularz kontaktowy 👇

Pomożemy Ci zrozumieć marketing internetowy!

Regularnie będziemy przesyłać Ci wiedzę dzięki której rozwiniesz firmę. Merytorycznie i bez spamu. Wypełnij formularz i zapisz się newslettera 👇