...

Jak otworzyć własny sklep internetowy?

Okładka artykułu: Jak otworzyć własny sklep internetowy?

Potrzebujesz wyjść naprzeciw zapotrzebowaniom rynku i stworzyć swój własny sklep internetowy? A może dopiero zakładasz firmę i chcesz rozpocząć przygodę z handlem elektronicznym? Jeśli tak, to jesteś w dobrym miejscu!

Na pewno zdajesz sobie sprawę z rosnącej popularności e-commerce. Stworzone w trakcie pandemii nawyki kupowania online są nadal widoczne wśród konsumentów, a według raportu PwC „Strategie, które wygrywają”, aż 86% Polaków nie ma zamiaru zmniejszać częstotliwości zakupów przez internet!

Nawyki te możesz wykorzystać w swoim biznesie i otworzyć własny sklep internetowy! Zastanawiasz się, jak wygląda zakładanie sklepu internetowego? Szukasz kogoś, kto pomoże Ci założyć sklep internetowy? Jeśli tak to nasz artykuł jest napisany właśnie dla Ciebie!

Dlaczego otworzenie własnego sklepu internetowego to dobra inwestycja?

Tworzenie własnego sklepu internetowego jest obecnie modne. A to wszystko przez możliwości zarobkowe, przyzwyczajenia klientów i fakt, że jest to jeden z łatwiejszych sposobów założenia własnego biznesu.

Profesjonalny sklep internetowy jest doskonałym rozwiązaniem dla istniejących już firm stacjonarnych, które pragną się rozwijać, jak i dla biznesów, które dopiero wchodzą na rynek. Podczas gdy sklepy stacjonarne często ograniczają się jedynie do zawężonego regionu, kanały sprzedaży online poszerzają perspektywy, dając możliwość dotarcia z ofertą do większej ilości klientów z najróżniejszych miejsc w Polsce, jak i za granicą.

A to dopiero wierzchołek góry lodowej, jaką stanowią korzyści ze sprzedaży przez internet!

Jakie są korzyści ze sprzedaży przez internet?

Własny sklep internetowy oferuje przede wszystkim widoczność. Pozycjonowanie sklepu internetowego, a więc stosowanie pewnych marketingowych zasad, może sprawić, że na proste hasło w wyszukiwarce (np. „czerwone sportowe buty do biegania”) to właśnie Twój sklep pojawi się w odpowiedzi. W ten sposób dobrze prowadzony sklep internetowy samodzielnie będzie na siebie pracował!

Oczywiście to nie wszystko. Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się też z wygodą. O wiele łatwiej go zareklamować i połączyć z działaniami w social mediach. Płatności w sklepie internetowym to również duże udogodnienie – zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.

Kolejną korzyścią, którą daje prowadzenie sklepu online, jest możliwość stałego i dogłębnego monitorowania skuteczności działań. Nie tylko sprawdzisz, jakie produkty są najpopularniejsze, ale też poznasz swoją grupę docelową. Tego typu informacje pomogą Ci ulepszyć sklep internetowy, a dzięki temu zarobisz więcej!

Dlaczego jeszcze warto otworzyć sklep internetowy? Odpowiedź jest prosta – sklep w internecie to budowanie pozycji na rynku. Teraz wszystkie warte zaufania marki prowadzą działalność gospodarczą online! Nie tylko odpowiadają na zapotrzebowania swoich klientów, którzy kochają zakupy online, ale i idą z duchem czasu.

4 zalety posiadania sklepu internetowego to - poszerzenie działalności, więcej klientów, spełnienie ich oczekiwań i prześcignięcie konkurencji

Pomysł na własny sklep internetowy – zdecyduj co będziesz sprzedawać

Skoro już wiesz, że warto sprzedawać w sklepie internetowym, to pewnie zastanawiasz się jaki sklep internetowy założyć? Pytanie to możesz sobie zadawać zwłaszcza wtedy, gdy dopiero zaczynasz biznes online.

Pomysł na własny sklep internetowy może przyjść znienacka; czasem trzeba go poszukać. Istnieją jednak pewne dobre praktyki, które warto stosować bez względu na to, skąd przyjdzie wena na produkty, które mogą zapełnić sklep internetowy.

Jak zarobić na sprzedaży online? Dobre praktyki na samym początku

Pomysł na sklep internetowy to dopiero pierwszy z wielu kroków w procesie tworzenia e-sklepu.

Jeśli chcesz otworzyć sklep internetowy, musisz określić, co będziesz sprzedawać, ale przede wszystkim odpowiedzieć na dwa pytania: Czy istnieje popyt na Twój produkt?, oraz Jakie są jego mocne strony?

Ale po kolei.

Po pierwsze, przed wejściem na rynek musisz wiedzieć, czy istnieje zapotrzebowanie na Twój produkt. Jeśli tak, dobrze jest poznać swoją konkurencję, a przynajmniej jej część. Dzięki temu skuteczniej zrozumiesz branżę, w której chcesz działać, jak i sprawniej wskażesz atuty własnego produktu.

Możesz też zaproponować coś unikatowego, czego Twoi klienci nie znajdą w sklepie internetowym konkurencji. Innowacje często są mile widziane!

I tutaj przenosimy się do pytania drugiego, czyli jakie są mocne strony Twojej oferty? Skup się na czynnikach, które wyróżniają Twój produkt bądź usługę spośród konkurencji. Jakie problemy rozwiązują? W czym są lepsze od innych podobnych produktów lub usług? Jakie możliwości dają Twoim klientom?

To właśnie te pytania pomogą Ci zdecydować jaki produkt powinieneś sprzedawać i jak zbudować własny sklep internetowy.

Sprzedawaj produkty – klasyczny sklep w Internecie

Masz fizyczne produkty, które chcesz sprzedać? Załóż własny sklep internetowy ze swoją ofertą!

Może być to branża beauty z linią autorskich kosmetyków lub branża modowa. Może sprzedajesz narzędzia i masz cały asortyment? Sklep sprawdzi się też, gdy masz tylko jeden produkt np. książkę w wielu egzemplarzach. W takim przypadku wszystkie siły zostaną skupione na sprzedaży tego jednego produktu.

Klasyczny sklep w internecie z fizycznymi produktami to także zapotrzebowanie na dodatkowe funkcjonalności sklepu internetowego. W końcu czeka Cię obsługa logistyki! Istnieją jednak narzędzia, które to ułatwiają.

Sprzedawaj wiedzę jako kurs: własny sklep online

Produkty do e-sklepu nie muszą być wcale w formie fizycznej. I jest to cały urok, dla którego warto zakładać sklep internetowy!

Możesz sprzedawać wiedzę. Co to oznacza? Oznacza to, że e-sklep umożliwia sprzedaż produktów wirtualnych w zaledwie kilku kliknięciach (obsługa logistyki traci tu na znaczeniu!) Takie rozwiązanie pozwala Ci zaoszczędzić na wytwarzaniu materialnych produktów, a dodatkowo buduje Twój wizerunek eksperta!

Zastanawiasz się od jakich wirtualnych produktów w sklepie internetowym zacząć? Możesz zdecydować się na stawianie małych kroków i najpierw stworzyć krótkie materiały edukacyjne, a następnie zmierzać w stronę e-booka. Jeśli jednak chcesz od razu zadbać o skuteczność, zastanów się nad kursem video. Daje on szereg możliwości i podbija serca kursantów.

Pomysł na własny sklep internetowy, a strona internetowa

Jeśli masz już produkty do e-sklepu, ale dalej zastanawiasz się, jaki sklep internetowy wybrać, to mam dla Ciebie małą wskazówkę! Możesz zainwestować w całą stronę internetową, w której sklep będzie jedynie podstroną. Dzięki temu łatwiej będzie Ci pozycjonować własny sklep internetowy.

Możesz też tylko uruchomić sklep internetowy. Przed podjęciem decyzji zastanów się, czego potrzebuje Twój biznes i w jaki sposób będziesz promować sklep internetowy. Dzięki temu dowiesz się, która opcja jest tą, której potrzebujesz!

Domena i nazwa sklepu internetowego

Nazwa domeny (która powinna być nazwą Twojego sklepu internetowego), jak i jej rozszerzenie są ważnymi elementami sklepu internetowego. To od nich zależy widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach! Co więcej, to po nazwie domeny będą kojarzyć i wyszukiwać Cię Twoi klienci.

Wymyśl dobrą nazwę sklepu i kup domenę. Miej z tyłu głowy fakt, że Twoja nazwa powinna być prosta i budząca pozytywne odczucia, a sama domena powinna się cechować dobrą historią i właściwym rozszerzeniem. Tylko w ten sposób będziesz w stanie poprawnie przygotować sklep internetowy do sprzedaży.

Może Ci być trudno wybrać nazwę i domenę sklepu internetowego, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj do naszego artykułu: Jak wybrać domenę strony lub sklepu internetowego? i rozwiej swoje wątpliwości!

Stwórz identyfikację wizualną sklepu

Aby Twój własny sklep internetowy działał efektywnie, musi on wyróżniać się na tle konkurencji. Jak tego dokonać? Z pomocą starannie zaprojektowanej identyfikacji wizualnej marki!

Są to elementy graficzne, które tworzą wizerunek marki. Składać się na nie mogą: logo, symbole, kolory, czcionki, czy spójne ze sobą ilustracje i zdjęcia. Identyfikacja wizualna powinna być przemyślana i wywoływać w kliencie konkretne emocje i skojarzenia. Co więcej, dobra identyfikacja wizualna jest oryginalna, co oznacza, że nie warto powielać rozwiązań konkurencji.

Atrakcyjny wygląd sklepu internetowego wpłynie na to jak klienci będą odbierać Twoje produkty oraz markę. Dobrze zaprojektuj wygląd sklepu internetowego, by ten cieszył oko, był intuicyjny, a w rezultacie profesjonalny.

Identyfikację wizualną własnego sklepu online możesz stworzyć samodzielnie, ale będzie to zadanie czasochłonne i wymagające. Atrakcyjny wygląd sklepu internetowego jest na tyle znaczący, że warto powierzyć jego zaprojektowanie agencjom marketingowym, specjalistom od brandingu, czy też grafikom.

W efekcie współpracy ze specjalistą powinien powstać brandbook (księga znaku), czyli nic innego jak dokument, w którym zebrano elementy systemu identyfikacji wizualnej Twojej marki, oraz sposoby ich wykorzystania.

Atrakcyjny wygląd sklepu internetowego – o czym pamiętać?

Wygląd strony internetowej sklepu może zadecydować o Twoim sukcesie. Nie lekceważ go i poznaj parę wskazówek, które pomogą Ci skutecznie zarządzać sklepem internetowym, jeszcze przed jego założeniem:

  • zadbaj o uzupełniające się kolory – niech się nie wykluczają! Możesz też zwrócić uwagę na psychologię kolorów, np.: czerwień zwraca uwagę, ale to niebieski budzi zaufanie,
  • pamiętaj, aby zdjęcia Twoich produktów były dobrej jakości,
  • layout Twojego sklepu jest ważny – w jaki sposób będziesz prezentować swoją ofertę? Czy zaimplementujesz rozwijające się listy? Podzielisz produkty na kategorie? Niech wygląd sklepu ułatwi klientowi szukanie produktu.
  • gdy będziesz projektować wygląd sklepu internetowego nie lekceważ ważności czcionek – zwracają one uwagę i przekazują ważne informacje,
  • sprawdź jakie szablony sklepu internetowego się sprawdzają i zainspiruj się nimi.

Wybierz oprogramowanie sklepu internetowego

Gdy podejmiesz wszystkie wcześniejsze decyzje, możesz przejść do bardziej technicznego etapu związanego z tym jak zacząć zakładanie sklepu internetowego. Jest nim wybór oprogramowania. To ono będzie fundamentem Twojego sklepu internetowego i to od niego zależeć będzie jego funkcjonowanie.

Do wyboru masz gotowe już oprogramowania open-source, SaaS lub te, które wykonawca stworzy od podstaw, kierując się Twoimi wymaganiami. Ważne jest, by wybrać rozwiązanie, które powoli Ci założyć sklep internetowy i na nim zarabiać oraz będzie odpowiednie dla wielkości Twojej firmy.

Poniżej przedstawiamy trzy podstawowe typy rozwiązań, z których możesz skorzystać, wybierając oprogramowanie przy pomocy którego stworzysz własny sklep internetowy.

System zarządzania treścią (CMS)

CMS (Content Management System) jest systemem zarządzania treścią w serwisie internetowym. Cechuje go łatwość w obsłudze – wprowadzając zmiany w serwisie internetowym opartym na CMS, nie musisz przejmować się kodem witryny, będziesz mieć możliwość skorzystania z prostego panelu administracyjnego.

Jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią jest WordPress. Jest on łatwym w obsłudze systemem, z którego korzystają niezliczone serwisy blogowe i sklepy online na całym świecie. Jego niebagatelną zaletą jest fakt, że administrator po uruchomieniu sklepu nie musi posiadać umiejętności programistycznych, aby nią zarządzać, a sama edycja zazwyczaj nie wymaga informatycznej wiedzy.

Łatwy w obsłudze panel administracyjny, jak i możliwości dostosowania rozwiązania do swoich potrzeb, to duży plus jeśli chodzi o własny sklep internetowy WordPress. Dodatkowo jego podstawowe oprogramowanie jest darmowe (co jest ważne z punktu widzenia kosztów prowadzenia sklepu) jednak niektóre wtyczki rozszerzające funkcjonalność systemu mogą okazać się płatne. Tak więc to ile kosztuje prowadzenie początkującego sklepu na WordPressie może się różnić w zależności od Twoich potrzeb.

Kolejnym cieszącym się popularnością systemem jest PrestaShop. W dużej mierze skupia się on na sprzedawcach internetowych, dostosowując swoją ofertę do ich potrzeb. Pobranie PrestaShop, podobnie jak WordPressa, nic nie kosztuje – dopiero jego rozbudowa i dopasowanie do potrzeb własnego systemu wymaga zapłaty.

Rozwiązanie SaaS – Sklep internetowy abonament

Kolejną z opcji, którą warto rozważyć są platformy sklepu internetowego typu SaaS (Software as a Service), czyli oprogramowanie jako usługa. Jest to jedno z najpopularniejszych rozwiązań. Taki kreator sklepu internetowego swoją popularność zawdzięcza w dużej mierze prostocie obsługi. SaaS jest już gotowym oprogramowaniem działającym na zasadzie platformy do budowy sklepów internetowych. Zapewnia ono różnorodne abonamenty o wielu funkcjach, jednak o ograniczonych możliwościach rozbudowy.

W Polsce popularnymi oprogramowaniami typu SaaS są między innymi Shopify, czy Shoper. Obie platformy posiadają różnorodne abonamenty, które z powodzeniem dostosujesz do swojej branży i potrzeb grupy docelowej. W przypadku SaaS do założenia sklepu internetowego wystarczy założenie konta na platformie oraz uiszczanie cyklicznych opłat za działanie sklepu.

Rozwiązania tego typu pozwalają na szybki start z intuicyjnymi panelami administracyjnymi do obsługi sklepów internetowych. Co więcej, oprogramowanie SaaS łączy się z prostotą oraz możliwością uzyskania wsparcia technicznego od pracowników platformy.

Jednak własny sklep internetowy prowadzony przy pomocy tego typu oprogramowania wiąże się z koniecznością opłaty abonamentu, którego cena jest niejednokrotnie większa, jak utworzenie platformy sprzedażowej z wykorzystaniem systemów CMS. 

Rozwiązanie dedykowane

Jeśli powyższe rozwiązania okażą się niewystarczające, możesz założyć swój własny sklep internetowy korzystając z trzeciej opcji, jaką jest zaprogramowanie swojego sklepu od zera. Zaletami takiego rozwiązania jest pełna kontrola nad budową sklepu internetowego wraz z możliwością stworzenia dedykowanych rozwiązań specjalnie dla Ciebie. Jeśli potrzebujesz umieścić w swoim sklepie internetowym np. skomplikowany kreator produktów – to rozwiązanie to może okazać się odpowiednie.

W odróżnieniu od rozwiązań typu CMS lub SaaS to oprogramowanie do prowadzenia sklepu wiąże się z brakiem możliwości edycji w prostym panelu administracyjnym. Jest to możliwe w kodzie źródłowym strony. W wyniku tego możesz być w przyszłości uzależniony od pomocy specjalisty, który taki sklep wykonał. Warto też wziąć pod uwagę cenę rozwiązania dedykowanego – często jest kilkukrotnie wyższa niż wykorzystanie rozwiązań CMS lub SaaS, przez co zazwyczaj dedykowane platformy wybierane są przez firmy o dużym budżecie i skali działania.

Przemyśl dostępne formy dostawy i metody płatności

Twój nowoczesny sklep internetowy nie będzie mógł funkcjonować bez wybrania odpowiednich form dostawy oraz metod płatności. Zarządzanie sklepem internetowym jest nierozerwalnie połączone z tymi dwoma aspektami.

Jak obsługiwać logistykę w sklepie internetowym?

Otwarcie sklepu internetowego z produktami materialnymi wiąże się z logistyką. Musisz jakoś dostarczyć produkty do swoich klientów! To podstawowe funkcje, o których musisz pomyśleć, zakładając własny sklep online. Ważne jest, by wybrać takie formy dostawy i metody płatności, które będą najlepiej spełniać swoje cele oraz będą integrować się z wybranym przez Ciebie oprogramowaniem.

Co więcej, warto zastanowić się tutaj nad preferencjami swoich klientów: które formy dostawy będą dla nich najwygodniejsze? Które metody płatności cieszą się popularnością? Jakie rozwiązania będą proste i intuicyjne w obsłudze? Warto również wziąć pod uwagę prowizje oraz opłaty za korzystanie z konkretnych rozwiązań.

Na szczęście, rozwiązania dla sklepów internetowych pod względem dostaw są liczne. Zarówno Ty, jak i Twoi klienci macie z czego wybierać!

Wśród form dostawy możesz wybierać m.in. pomiędzy:

  • przesyłką kurierską – jest to jedna z najdroższych opcji, która jednak cieszy się popularnością przez wygodę, jaką zapewnia,
  • przesyłką pocztową – podobna do przesyłki kurierskiej, nieco tańsza, ale też wiążąca się z dłuższym czasem oczekiwania na dostawę,
  • maszyną paczkową – popularną opcją, zapewniającą dużą wygodę. To usługa oferowana przez takie firmy jak Paczkomaty InPost, DPD (SwpiBox), czy DHL (Locker),
  • dostawą do punktu partnerskiego – polega na dostarczeniu zamówienia do punktów partnerskich, jak np. Żabka, Ruch lub stacje benzynowe,
  • dostawą do sklepu stacjonarnego – to opcja dla właścicieli sklepów stacjonarnych, która zyskuje na popularności wśród konsumentów, głównie przez to, że zazwyczaj nic nie kosztuje,
  • przesyłką elektroniczną – sprzedając produkty wirtualne nie wysyłasz fizycznych przesyłek. W takiej sytuacji możesz dostarczać produkty np. mailowo (e-booki, materiały do samodzielnej pracy).

Zaprojektuj sklep internetowy tak, by można było bezproblemowo dokonać wyboru sposobu dostawy.

Własny sklep internetowy – Jakie formy płatności internetowych możesz wybrać?

Założenie sklepu internetowego ma jeden cel: zarobić. W tym celu musisz akceptować płatności internetowe. Na szczęście istnieją dedykowane temu rozwiązania.

Płatności w sklepie online, z których możesz wybierać to: tradycyjne przelewy, przelewy online, BLIK, płatność kartą czy też płatność za pobraniem. Dobrze jest udostępnić klientowi kilka form płatności, tak by nie narzucać mu jednej, której może nie być w stanie zrealizować. Musisz przy tym zadbać, by Twój sklep mógł bez problemu akceptować płatności internetowe.

Wybierając formy płatności, możesz skorzystać z ofert operatorów bramek płatności takich jak np.:

  • PayU, Przelewy24 – jedne z najpopularniejszych rozwiązań płatniczych, umożliwiające większość form płatności online,
  • Paynow – by móc skorzystać z tej bramki płatności, należy posiadać konto firmowe w banku mBank,
  • Hotpay, Blue Media – wyróżnikiem tych rozwiązań jest to, że pozwalają na przyjmowanie płatności przez osoby nieposiadające zarejestrowanej działalności gospodarczej,
  • PayPal – operator, który zdobywa coraz większą popularność, zwłaszcza przez swoje rozwiązania walutowe,
  • Stripe – to amerykański system płatności online, popularny w USA i krajach strefy euro, który podobnie do PayPala ułatwia transakcje wielowalutowe,
  • Klarna, Paypo – operatorzy umożliwiający płatności odroczone. Te rozwiązania umożliwiają klientom uiszczenie opłaty w ciągu 30 dni od zakupu.

Znajdź wykonawcę sklepu internetowego

Masz już pomysł na sklep internetowy. Już wiesz jaka domena dla sklepu internetowego jest dla Ciebie najlepsza. Metody dostawy i płatności w sklepie online oraz oprogramowanie ustalone. Teraz pora założyć sklep internetowy i na nim zarabiać!

Przyda Ci się pomoc kogoś, kto umie stworzyć stronę sprzedażową.

Wybierz wykonawcę, który wie jak stworzyć własny sklep internetowy, który będzie funkcjonalny i profesjonalny. Szukając odpowiedniej agencji lub specjalisty, zwróć uwagę na technologie, jakie wykorzystuje w swojej pracy: czy są to technologie open-source, czy oprogramowania tworzone od podstaw? Ważne jest również określenie czasu, w jakim wykonawca będzie w stanie zbudować sklep internetowy oraz na jakich zasadach będzie opierać się dalsza współpraca (na przykład w kwestii pomocy technicznej przy działającym już sklepie online).

Poszukaj kogoś, kto zna biznes online, choćby w Twojej branży. Możesz też zwrócić uwagę, czy wykonawca sklepu tworzył projekty głównie dla fizycznych produktów, czy też dla produktów online jak np. kurs video.

Korzystając z usług specjalisty, możesz zyskać wsparcie w stawianiu pierwszych kroków w branży e-commerce oraz być pewnym sprawnego działania Twojego sklepu internetowego. Warto postawić na współpracę z wykonawcą, który jeszcze przed realizacją pomoże Ci podjąć właściwe decyzje i wybrać rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb.

Czy można stworzyć sklep internetowy samemu?

Jak zrobić sklep internetowy samodzielnie? Czy to w ogóle możliwe?

Istnieją różne sposoby na to, jak zrobić własny sklep internetowy. Skorzystanie z pomocy specjalisty to tylko jeden z nich. Możesz zbudować sklep internetowy samodzielnie, a pomoże Ci przy tym choćby kreator sklepu internetowego. Na pomoc przyjdą również płatne i darmowe szablony sklepu internetowego.

Czy warto w taki sposób zaoszczędzić?

Nie bardzo. Ciężko zbudować profesjonalny sklep internetowy, gdy nie miało się wcześniej do czynienia z takimi działaniami. Liczne elementy, które wpływają na sukces lub porażkę biznesu online, warto zostawić w rękach specjalisty. W końcu sklep ma przyciągać klientów i zarabiać! A to oznacza potrzebę zainwestowania w jego jakość.

Zarządzanie sklepem internetowym – rób to dobrze

Możesz przestać marzyć o założeniu sklepu internetowego – już go masz? Teraz przyszła pora, aby zarządzać sklepem internetowym. Jak to zrobić?

Istnieją różne formy prowadzenia sklepu internetowego. Różnią się między sobą podejściem do klientów, produktów, marketingu itd. Warto jednak zwrócić uwagę na parę uniwersalnych kwestii, które pomogą Ci sprawnie prowadzić działalność gospodarczą online.

Bezpieczeństwo sklepu internetowego to podstawa

Sklep internetowy wymaga, aby zadbać o jego ochronę. Musisz zatroszczyć się o produkty do e-sklepu, płatności klientów, sprawne dostawy… Podczas prowadzenia biznesu online możesz natknąć się na wirusy i ataki hakerskie – w takiej sytuacji nie ma na co czekać, jak najszybciej skontaktuj się ze specjalistą. Dodatkowo podstawą bezpieczeństwa sklepu internetowego jest certyfikat SSL – nie lekceważ go i pamiętaj o płatnościach w terminie.

Oczywiście, że błędy się zdarzają, ale mogą Cię one słono kosztować, zarówno jeśli chodzi o finanse, jak i budowanie pozycji na rynku. Lepiej zainwestować w sprawdzone zabezpieczenia.

Regulamin sklepu internetowego i polityka prywatności

Prowadząc własny sklep internetowy musisz pamiętać o stworzeniu regulaminu i polityki prywatności. Będą to zabezpieczenia nie tylko dla Ciebie i interesów Twojej firmy, ale i dla klienta. To też świetny pomysł na ustabilizowanie Twojej „współpracy” z kupującymi u Ciebie użytkownikami. Ponadto sprzedawcy internetowi są zobowiązani prawnie do umieszczenia tych dokumentów w odpowiedniej formie w swoim sklepie.

Regulamin w sklepie internetowym wpłynie pozytywnie na zaufanie. Klienci będą bardziej chętni, by wybrać sklep internetowy Twojej firmy, gdy sposób działania będzie jasno objaśniony. Wyświetlaj link do regulaminu przy każdej transakcji. Dobrą praktyką będzie też umieszczenie go w łatwo dostępnym miejscu na Twojej stronie internetowej.

Marketing w sklepie internetowym

Udało Ci się uruchomić sklep internetowy. Jest pełen produktów, które czekają, aż ktoś je kupi! No właśnie… skąd wziąć klientów?

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z marketingiem. Tylko prawidłowe reklamowanie sklepu sprawi, że przybędą do Ciebie pierwsi klienci, a wraz z nimi kolejni i kolejni. Jak jednak się za to zabrać? Istnieją pewne sprawdzone metody.

Promocja sklepu internetowego – dobre praktyki

Rozwój sklepów internetowych opiera się na odpowiedniej strategii. Sklep internetowy można „sprzedać” Twoim klientom! W jaki sposób?

  • Zadbaj o atrakcyjny wygląd sklepu internetowego – już to wiesz, ale warto wspomnieć o tym raz jeszcze. Odpowiednia kolorystyka, layout, dobre zdjęcia produktów: albo przyciągniesz nimi klientów, albo ich odstraszysz,
  • Reklamuj się na social mediach. Niech Twój sklep online ma swoje media społecznościowe, na których pochwalisz się nowymi produktami oraz funkcjonalnościami sklepu. Pamiętaj, by zostawiać tam linki, które zaprowadzą użytkowników do Twojego sklepu!
  • Nawiązuj współprace z influencerami. Niech pochwalą się Twoimi produktami i zaproszą swoich obserwujących do odwiedzenia Twojego sklepu,
  • Reklamuj się za pomocą Google Ads. Choć jest to płatna metoda, potrafi być skuteczna. Jej największym plusem jest docieranie do Twojej grupy docelowej,
  • Zainwestuj w pomoc profesjonalistów od obsługi sklepów internetowych i marketingu. Oni będą wiedzieć, co robić, żeby wynieść Twój sklep pan szczyt!

Jak pozycjonować własny sklep internetowy? Nie tylko sklep, ale i strona

Możesz dotrzeć ze swoim sklepem do klientów z pomocą SEO. Ta forma marketingu skupia się m.in. na słowach kluczowych, które są wpisywane w wyszukiwarkę Google przez użytkowników.

Jak możesz wdrożyć SEO w swoim sklepie w internecie?

  • Twórz opisy produktów i usług, w których umieścisz słowa kluczowe,
  • Zadbaj o odpowiednie tytuły/nazwy produktów w sklepie internetowym,
  • Opisuj zdjęcia i grafiki, które umieszczasz w sklepie internetowym zgodnie z zasadami SEO.

Pozycjonowanie sklepu internetowego może być mniej skuteczne, jeśli nie posiadasz bardziej rozbudowanej strony. Co to oznacza? Jeśli zainwestujesz w stronę internetową, na której będziesz prowadzić bloga zgodnie z zasadami SEO, Twoje miejsce w wyszukiwarce może znaleźć się wyżej, niż gdyby tego bloga nie było. To właśnie w dłuższych artykułach możesz umieścić więcej słów kluczowych i dobrze opisanych grafik. Nie wspominając o pozycji eksperta, jaką dzięki temu budujesz.

Jeśli więc zastanawiasz się, jak zrobić własny sklep internetowy, pamiętaj o tym, by uczynić z niego bardziej rozbudowaną stronę internetową, gdzie nie będziesz jedynie umieszczać produktów na sprzedaż, ale i wartościowe treści.

Twój własny sklep internetowy stworzony przez BrandRocks

Jeśli jesteś zdecydowany na otworzenie własnego sklepu internetowego, z chęcią Ci pomożemy! Nasze sklepy internetowe oparte są na połączeniu CMS WordPress i WooCommerce, gwarantując wysokiej jakości działanie.

Pomagamy też w tworzeniu platform sprzedażowych, oferujących produkty wirtualne, jak np. e-booki, czy kursy online. Wśród naszych usług dodatkowych znajdziesz m.in.: wdrożenie narzędzi analitycznych, wdrożenie newslettera, czy tworzenie strategii i identyfikacji wizualnej Twojej marki.

W BrandRocks dbamy o biznes naszych klientów, skupiając się na celach i dostosowując rozwiązania, które pomogą w jak najlepszym ich osiągnięciu. Współpracując z nami, możesz liczyć na analizę Twoich potrzeb i merytoryczne wskazówki dotyczące otwierania własnego sklepu internetowego.

Pomożemy Ci podjąć najważniejsze decyzje, dzięki którym Twoja marka zaistnieje w internecie!

Share
Zainteresował Cię ten materiał?
Sprawdź również...
Chcąc stworzyć stronę lub sklep internetowy na pewno zastanawiasz się jak wygląda ten proces. Kliknij i sprawdź jak do tego podchodzimy!
Potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych?

Daj nam znać, czego potrzebujesz! Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dopasować odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy. Pamiętaj – to do niczego nie zobowiązuje!

Zadzwoń do nas:

Żółty wykrzyknik - znak rozpoznawczy agencji Kreatywnej Brandrocks.
Wypełnij formularz kontaktowy 👇
Pomożemy Ci zrozumieć marketing internetowy!

Regularnie będziemy przesyłać Ci wiedzę dzięki której rozwiniesz firmę. Merytorycznie i bez spamu. Wypełnij formularz i zapisz się newslettera 👇