...

Co powinna zawierać strona internetowa firmy?

Okładka artykułu: Co powinna zawierać strona internetowa firmy?

Często wydaje się nam, że zawartość i skład strony internetowej naszej firmy powinien być dokładnie taki sam jak reszty branży. Nic bardziej mylnego! W zależności od tego, czego potrzebuje Twoja firma, strona internetowa powinna być odpowiednio skonstruowana pod Twoje cele.

Możesz zdecydować się na odmienne rodzaje stron internetowych, różniące się między sobą wyglądem, funkcjami i treściami. Skąd jednak możesz wiedzieć, co powinna zawierać strona internetowa firmy? Nie wspominając, o tym, jaki rodzaj strony internetowej będzie najlepszym wyborem dla Twojego biznesu?

Jeśli zastanawiasz się, jakie są najważniejsze komponenty i elementy strony internetowej, przychodzimy z pomocą! W naszym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania oraz praktyczne wskazówki w tworzeniu treści firmowej strony.

Jakie są rodzaje stron www?

Możesz zastanawiać się, co powinna zawierać strona internetowa, ponieważ istnieje wiele jej typów! Biznesowa strona internetowa może być klasyfikowana na podstawie stopnia rozbudowania, przeznaczenia i sposobu tworzenia. To wiele zmiennych, które wpływają na jej zawartość, funkcjonalność oraz cenę.

Ważne, by budowa strony internetowej przebiegała w oparciu o Twoje zapotrzebowania i cele. Skuteczna strona www powinna wpisywać się w strategię Twojej działalności.

Nie martw się jednak, gdy firma zacznie rozwijać się w niespodziewany sposób i zawartość strony internetowej firmy będzie musiała się zmienić. Dobra strona internetowa firmy może być aktualizowana z biegiem czasu. Zawsze też możesz zwiększyć użyteczność strony internetowej, gdy nadejdzie taka potrzeba.

Biznesowa strona internetowa, którą chcesz stworzyć prawdopodobnie będzie opierać się o jeden z trzech podstawowych rodzajów stron: One Page, czyli strona wizytówkowa; Multi Page, czyli rozbudowana strona firmowa lub Landing Page, czyli strona, która skoncentrowana jest na realizacji jednego konkretnego celu.

Zawartość i skład strony internetowej będzie się między sobą różnić w zależności od tego, który z tych trzech rodzajów wybierzesz. Chcesz wiedzieć jaka strona firmowa powinna Ci się sprawdzić? Już myślisz o tym, jaka będzie zawartość na stronie internetowej Twojej firmy? Dowiedz się, jakie są rodzaje stron internetowych z naszego artykułu!

Typy stron firmowych, a koszty tworzenia stron internetowych

Na koszty zbudowania strony będzie wpływać m.in. struktura strony internetowej, którą zamówisz. Multi Page będzie droższe od One Page ze względu na podstrony. które będzie posiadać. Jeden rodzaj Landing Page będzie tańszy od drugiego w zależności od tego jakie kluczowe elementy będą musiały się na niej znaleźć.

Jednak zaufanie klientów oraz ważność strony internetowej dla Twojego biznesu przewyższają swoją wartością niejedną cenę stworzenia strony internetowej.

Zauważ też, że profesjonalna strona internetowa z zasady będzie droższa od tej wykonanej samodzielnie. Pamiętaj, że od tego, jak będzie prezentować się strona internetowa firmy niejednokrotnie zależy jednak ilu klientów pozyskasz z jej pomocą.

Co powinna zawierać strona internetowa firmy? Podstawowe elementy

Każda strona firmy jest inna z perspektywy użytych rozwiązań i technologii. Często przedsiębiorcy decydują się na wdrożenie funkcjonalności, z których w późniejszym czasie w ogóle nie korzystają. Przez to możesz mieć trudność ze stwierdzeniem, jaka strona internetowa powinna być?

Z tego powodu ważne jest wsparcie specjalistów w procesie wykonania strony internetowej. Nie tylko stworzą oni skuteczną witrynę, ale również pomogą Ci wyodrębnić najważniejsze jej części, tak, aby dopasować ją do Twojego biznesu. To także specjaliści, którzy zadbają o bezpieczeństwo strony.

Przy tym prawdą jest, że dobrze skonstruowana strona biznesowa powinna posiadać pewne podstawowe elementy. To dzięki nim możesz skupić się na budowaniu relacji z odwiedzającymi stronę i sprawieniu, że dobrze zapamiętają Twoją witrynę. Co więcej, pozostawiają one miejsce na dalszy rozwój, zadowolenie użytkowników i wprowadzanie kolejnych udogodnień. 

Jeśli zastanawiasz się, co powinna zawierać strona internetowa firmy, aby pozyskać klienta, to poniżej znajdziesz odpowiedzi.

Intuicyjny interfejs

Tym, co wyróżnia nowoczesne strony internetowe i co znacznie wpływa na zadowolenie użytkowników korzystających z Twojej witryny, jest interfejs. Elementy na stronie firmowej o które warto zadbać to:

  • spójny układ strony internetowej,
  • kolory i czcionkę, nieobciążające wzroku użytkownika lub rozpraszać jego uwagi,
  • dobrej rozdzielczości logo firmy, którego kliknięcie przeniesie użytkownika do strony głównej,
  • nawigację na stronie internetowej, która powinna być prosta i czytelna oraz przekazywać użytkownikowi najważniejsze z jego perspektywy informacje.

Odpowiednio zbudowana strona nie będzie wymagała skomplikowanej „mapy poruszania się” i nie będzie niemożliwym do przejścia labiryntem. Sam układ strony internetowej zyska na atrakcyjności, będąc „nieskomplikowaną drogą do celu”. Elementy twojej strony www nie będą przeszkadzać użytkownikowi, a czynić jego pobyt w witrynie przyjemnym.

Intuicyjny interfejs należy do części strony internetowej, które decydują o tym, czy potencjalny klient będzie mógł skorzystać z oferowanych mu treści i ofert. Jest przede wszystkim niezwykle ważny w przypadku rozbudowanej strony firmowej, składającej się z kilku lub kilkunastu podstron. Dlatego też interfejs powinien być przede wszystkim intuicyjny. Użytkownik powinien poruszać się po stronie w naturalny i łatwy sposób, by móc zamienić się w klienta.

W jakie elementy powinna być wyposażona strona, aby można było mówić o intuicyjnym interfejsie? Postaw na przejrzyste przedstawienie oferty oraz informacji o firmie i możliwości kontaktu. Zrozum, że nawigacja na stronie internetowej firmy jest czymś w rodzaju mapy lub drogowskazu. Ma być możliwie jak najmniej skomplikowana, aby skutecznie prowadzić do celu.

Witryna internetowa firmy powinna być atrakcyjna i spójna wizualnie

Atrakcyjna strona internetowa nie tylko przykuje uwagę użytkownika i zachęci go do zapoznania się ze znajdującą się na niej treścią, ale również ułatwi mu podróż przez content.

Tym, co powinna zawierać strona internetowa firmy nie jest tylko estetyka, ale i spójność. To ona sprawia, że użytkownik intuicyjnie rozpoznaje markę pośród konkurencji. Atrakcyjna wizualnie strona powinna zapaść klientom w pamięć, dzięki czemu z większym prawdopodobieństwem do niej wrócą.

Projektowanie strony internetowej jest przez ten aspekt niezwykle ważne! Zadbaj o swoją wizję wyglądu strony już na samym początku.

Zastanów się, jaki wygląd powinna mieć biznesowa strona internetowa firmy w Twojej branży. Możesz poszukać inspiracji na stronach firm konkurencyjnych. Od Ciebie zależy w którą pójdziesz stronę, pamiętaj, jednak że powinna być ona spójna z identyfikacją i kluczem wizualnym firmy.

Skorzystaj z rad specjalistów! Pamiętaj, że tak podstawowe elementy strony jak jej intuicyjny układ oraz atrakcyjny wygląd powinny być omówione w trakcie procesu tworzenia stron firmowych.

Przemyślane treści – do jakiej grupy odbiorców skierowana jest strona?

Strona internetowa dla firmy musi wyróżniać się czymś więcej. Tym czymś mogą być grafiki, filmy video oraz teksty na stronę internetową. Angażujący content, stworzony z myślą o Twojej Personie, wpływa pozytywnie na pozyskiwanie klientów. Przy tym treści należą do najważniejszych elementów strony i mają znaczący wpływ na jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO).

Chcesz tworzyć treści, które przemówią do potencjalnych klientów? W zależności od tego, w jakiej branży działasz, może okazać się, że blog firmowy będzie dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Rozważ go już na etapie projektowania strony. A jeśli już go uruchomisz, pamiętaj o tym, aby tworzyć teksty na stronę internetową pod SEO, czyli takie, które będą miały szansę pozycjonować Twoją witrynę na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania.

Teksty na stronę internetową możesz tworzyć Ty, Twój pracownik lub copywriter. Nieważne, na którą opcję się zdecydujesz – pamiętaj, że muszą być one przemyślane.

Przedstawienie oferty – opis firmy budujący zaufanie

Jasno przedstawiona oferta to dokładnie to, co należy umieścić na stronie internetowej. Użytkownik musi wiedzieć, czym się zajmujesz i co może zyskać, wybierając właśnie Twoje usługi lub produkty, oraz jakich cen się spodziewać.

Przyciągnij klienta dzięki ciekawemu przedstawieniu oferty i powiedz mu czym wyróżniasz się spośród konkurencji. Spraw, aby zechciał poznać cię lepiej i zainwestować w Twoje rozwiązania. Jakie są osiągnięcia firmy? Jaka jest Twoja historia? Dobrze, jeśli prezentacja oferowanych usług nie będzie nudą i powielaniem utartych sformułowań. Postaraj się wyróżnić i pozostać w pamięci odbiorcy.

Możliwość kontaktu z firmą

Wykorzystuj swoją stronę internetową do kontaktu. Każdy potencjalny klient powinien mieć możliwość bezpośredniego kontaktu z Tobą lub Twoją firmą. Dlatego tak ważne jest, by na stronie umieścić formularz kontaktowy, numer telefonu oraz adres e-mail. Ciekawym rozwiązaniem będzie również okno czatu.

Dzięki zadbaniu o możliwość kontaktu, Twoja firmowa strona internetowa zyska na wiarygodności. Pozytywnie też wpłyniesz na sprzedaż swoich produktów lub usług.

Wpięte narzędzia analityczne

Narzędzia analityczne to to, co powinna zawierać strona internetowa. Są one podstawą prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych w Internecie. Z ich pomocą możesz ocenić efektywność swoich działań i zadecydować, które dalej będziesz kontynuować, a z których zrezygnujesz. Narzędzia analityczne pozwalają Ci poznać Twoich klientów – ich zachowania oraz preferencje. Dzięki temu możesz na bieżąco ulepszać swoją stronę, markę oraz komunikację.

Każda strona biznesowa powinna przeprowadzać analizę działań. Narzędzia analityczne to w takim wypadku must-have!

Infografika przedstawiająca co powinna zawierać strona internetowa firmy.

Gdy nadal nie wiesz, co powinna zawierać strona internetowa firmy

Chcesz już zlecić wykonanie strony internetowej, ale wciąż martwisz się, że nie wiesz, czego potrzebujesz? To nic dziwnego, że możesz być niepewny swoich wyborów. Masz tak wiele możliwości, narzędzi i elementów strony internetowej!

Jeśli wciąż zastanawiasz się jak zaprojektować swoją stronę internetową, nie bój się poprosić o wsparcie. W odpowiednio przeprowadzonym procesie projektowania strony dowiesz się od specjalisty czego naprawdę potrzebujesz, a co będzie Ci zbędne. Kto wie? Być może zaoszczędzisz, jeśli okaże się, że wcale nie potrzebujesz strony MultiPage, a wystarczy Ci skuteczna strona internetowa typu Landing Page!

Dodatkowe elementy, które może zawierać dobra strona

Przedstawione powyżej elementy to to, co powinna zawierać strona internetowa firmy. Istnieją jednak liczne udogodnienia, które pomogą ją ulepszyć. W zależności od tego, jakie są Twoje cele biznesowe oraz jaką działalność prowadzisz, Twoja strona może być prosta lub bardziej rozbudowana z takimi funkcjami, jak np.: sklep internetowy, platforma szkoleniowa, blog lub newsletter.

Aby dowiedzieć się jaki rodzaj strony będzie dla Ciebie najlepszy, przeanalizuj potrzeby swojego biznesu z pomocą specjalisty. Odpowiednie wsparcie w wyborze rodzaju strony oraz jej zawartości zawsze będzie dobrą inwestycją.

W BrandRocks otrzymasz od nas kompleksową pomoc, analizę oraz wsparcie w tworzeniu strony internetowej dostosowanej do Twoich potrzeb. Nie czekaj i powiedz nam, co możemy dla Ciebie zrobić!

Share
Zainteresował Cię ten materiał?
Sprawdź również...
Myślisz nad stworzeniem firmowej strony, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź, jakie są rodzaje stron i czego potrzebujesz!

Potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych?

Daj nam znać, czego potrzebujesz! Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dopasować odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy. Pamiętaj – to do niczego nie zobowiązuje!

Zadzwoń do nas:

Żółty wykrzyknik - znak rozpoznawczy agencji Kreatywnej Brandrocks.

Wypełnij formularz kontaktowy 👇

Pomożemy Ci zrozumieć marketing internetowy!

Regularnie będziemy przesyłać Ci wiedzę dzięki której rozwiniesz firmę. Merytorycznie i bez spamu. Wypełnij formularz i zapisz się newslettera 👇