Bezpłatna wizytówka Google Moja Firma – Jak ją założyć? 

Okładka artykułu: Bezpłatna wizytówka Google Moja Firma - Jak ją założyć?

Nie masz czasu i funduszy na działania marketingowe? Szukasz sposobu na łatwe i szybkie dotarcie do klientów? Jeśli tak, to wizytówka Google Moja Firma (od niedawna „Profil Firmy w Google”) przychodzi Ci z pomocą! To proste, bezpłatne narzędzie to must have każdej firmy, zwłaszcza takiej nastawionej na działalność lokalną. W naszym artykule dowiesz się:

  • czym dokładnie jest wizytówka Google,
  • jak ją założyć,
  • w jaki sposób wypozycjonować wizytówkę swojej firmy.


Czym jest wizytówka Google Moja Firma (Profil Firmy w Google) ?

Wizytówka Google Moja Firma jest bezpłatnym profilem firmy zawierającym najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Jest to łatwy sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, jako że wizytówka Google wyświetla się w Google Maps oraz w wynikach wyszukiwania. Wizytówka jest równoważna z istnieniem Twojej firmy w internecie, stanowiąc ważny element działań marketingowych.

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google?

Posiadanie wizytówki Google Moja Firma ma ogromne znaczenie, zwłaszcza dla lokalnych firm. To ona wpływa na widoczność. Google docenia wizytówki, dając im pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania, co ma wpływ na wyświetlanie Twojej strony internetowej oraz docieranie do potencjalnych klientów.

Co więcej, użytkownicy doceniają takie rozwiązania. Wizytówka Google daje im możliwość szybkiego znalezienia miejsc, w których otrzymają konkretne przedmioty lub usługi. Dobrze zarządzana wizytówka, która zawiera wszystkie niezbędne informacje, takie jak: adres firmy, dane kontaktowe czy link do strony internetowej, pozytywnie wpływa na odbiór przedsiębiorstwa. W końcu w codziennym pośpiechu doceniamy przydatne, konkretne informacje. Właśnie to zapewnia Ci wizytówka! Sprawia ona, że Twoja firma w jest lepiej widoczna w internecie i zapada w świadomości użytkowników. Co więcej, zastosowanie takiego rozwiązania daje wiarygodność. Warto więc założyć swojej firmie wizytówkę Google.

Widok profilu firmy w wyszukiwarce Google

Jak założyć Profil firmy w Google? Instrukcja krok po kroku

Warto zadbać o widoczność swojej firmy w internecie z pomocą wizytówki Google. Na szczęście, stworzenie wizytówki Google Moja Firma nie jest skomplikowane. Jak wygląda proces jej zakładania? Przeprowadzimy Cię po nim krok po kroku.

1. Zaloguj się na stronie Profil Firmy w Google

Aby założyć wizytówkę Moja Firma, będziesz potrzebować konta Google, które umożliwi Ci zalogowanie się na profilu firmy. Stronę tę znajdziesz pod tym linkiem: https://business.google.com Po zalogowaniu się, kliknij przycisk Zarządzaj.

2. Uzupełnij informacje o swojej firmie w profilu firmy Google

Zostaniesz przekierowany do kreatora wizytówki Google. Krok ten jest bardzo istotny. To właśnie teraz przekażesz najważniejsze informacje o swojej firmie, które pomogą ją wypozycjonować w wyszukiwarce. Warto więc abyś zadbał o wyczerpujące, a przy tym zwięzłe przekazy. O jakie informacje poprosi Cię Google?

Nazwa firmy

W wyświetlonym oknie podaj pełną nazwę firmy. Możesz spróbować wykorzystać tu słowa kluczowe, które pomogą wypozycjonować wizytówkę firmy. Zadbaj jednak o to, by nie były one zbyt nachalne – może to sprawiać wrażenie braku profesjonalizmu. Najlepszą praktyką jest wpisanie takiej nazwy firmy, jaką zwykle posługujesz się w swoich materiałach promocyjnych, na przykład na banerach, czy szyldach.

Zrzut ekranu przedstawiający proces zakładania Profilu Firmy w Google
Ekran tworzenia Profilu Firmy w Google

Lokalizacja firmy

Kolejny etap skupia się na lokalizacji firmy. Tutaj podasz adres swojej firmy, obszar działania oraz region. Na tym etapie będziesz miał kilka możliwości do wyboru w zależności od charakteru działalności Twojego przedsiębiorstwa:

  1. Działasz stacjonarnie i posiadasz siedzibę firmy – W takim wypadku podaj konkretny adres firmy: ulicę i numer lokalu oraz nazwę miejscowości i kod pocztowy. Dzięki temu Twoja wizytówka wyświetli się później w Google Maps w określonym miejscu.
  2. Nie posiadasz siedziby firmy i wykonujesz usługi u klienta – Wybierając tę opcję, nie zamieścisz danych adresowych swojej firmy, a jedynie obszar działania.
  3. Działasz stacjonarne oraz świadczysz usługi u klienta – W takiej sytuacji podasz dokładny adres siedziby firmy, a dodatkowo obszar działalności firmy i ewentualnie region.


Wybierając lokalizację firmy, może się okazać, że ktoś już ma firmę pod tym samym adresem. Nie zmartw się tym! Po specjalnej weryfikacji będziesz mógł zaznaczyć: Ta opcja nie pasuje i przejść do dalszego tworzenia wizytówki swojej firmy.

Kategoria firmy

W tym kroku wybierz jedną kategorię, która najlepiej pasuje do działalności Twojej firmy. Niestety, Twoje możliwości w tym punkcie są ograniczone – musisz wybrać jeden rodzaj z rozwijanej listy. W tym kroku możesz sprawdzić, jaką kategorię zaznaczyła Twoja konkurencja – okazać się może, że intuicyjny wybór nie będzie najefektywniejszym.

Dane kontaktowe

Podanie tych informacji to podstawa. Często to właśnie one mają największe znaczenie dla potencjalnych klientów. Dodaj więc aktualny numer telefonu oraz adres strony internetowej.

Opis firmy

Punkt ten możesz pominąć na tym etapie i skupić się na nim po weryfikacji. Jednak o nim nie zapominaj! Opis firmy może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów oraz umożliwić Ci wykorzystanie słów kluczowych, które wpłyną na pozycjonowanie Google wizytówki.

3. Poddaj się weryfikacji wizytówki firmy

Gdy podasz wszystkie podstawowe informacje dotyczące Twojej firmy, będziesz mógł poddać się weryfikacji. Istnieje kilka sposobów na zweryfikowanie swojej firmy:

  • Zweryfikuj przez telefon – otrzymasz kod weryfikacyjny w automatycznej wiadomości głosowej lub smsie. Wpisz otrzymany kod w wyświetlonym okienku.
  • Zweryfikuj za pomocą poczty e-mail – kliknij przycisk Zweryfikuj w otrzymanej wiadomości e-mailowej.
  • Zweryfikuj za pomocą poczty – kliknij przycisk Wyślij kartkę pocztową. Otrzymasz kartkę z kodem tradycyjną pocztą. W tym czasie nie zmieniaj nazwy firmy, adresu ani kategorii. Może to wydłużyć proces weryfikacji, który w tym przypadku powinien potrwać 14 dni.


4. Zarządzaj swoim Profilem Firmy w Google

Posiadanie zweryfikowanej wizytówki Google Moja Firma to tylko połowa sukcesu. By przynosiła ona jak największe korzyści, warto skupić się na jej mądrym zarządzaniu. Ze swojego profilu firmy Google będziesz mógł czytać i odpowiadać na opinie użytkowników, dodawać zdjęcia, sprawdzać statystyki, wykupywać reklamy oraz dokonywać edycji wizytówki. Google lubi, kiedy coś się dzieje, a informacje na temat firmy są stale aktualizowane! Dlatego warto zadbać o profesjonalne prowadzoną wizytówkę Google.

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – wybij się na tle reszty!

Masz już wizytówkę Google Moja Firma, jesteś widoczny w Google Maps i możesz dotrzeć do potencjalnych klientów za darmo. Czy to wszystko wystarczy? A może istnieją sposoby efektywnego wykorzystania profilu? Owszem, istnieją! Aby zwiększyć skuteczność wizytówki Google, możesz ją świadomie pozycjonować. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz działania, które mogą wpłynąć na lepszą pozycję wizytówki w wynikach wyszukiwania:

  • Zadbaj o ciekawy opis firmy, używając słów kluczowych,
  • Odpisuj na opinie użytkowników – wysokie oceny oczywiście się liczą, jednak to komentarze mogą przyczynić się do pozycjonowania wizytówki, zwłaszcza jeśli zostaną w nich zawarte słowa kluczowe,
  • Publikuj wpisy – możesz wykorzystać posty ze swoich mediów społecznościowych lub tworzyć nowe,
  • Regularnie dodawaj zdjęcia lub filmiki i je opisuj, używając słów kluczowych,
  • Zadbaj o pozycjonowanie strony internetowej, której adres podałeś w wizytówce. Google Moja Firma będzie łączyło te dwa media i jeśli strona internetowa będzie dobrze wypozycjonowana, Twoją wizytówkę prawdopodobnie spotka ten sam los.


Wizytówka Gogle Moja Firma – Twoja dobra inwestycja

Wizytówka Gogle Moja Firma to darmowe narzędzie, z którego żal nie skorzystać. Warto więc dać jej szanse i pozwolić użytkownikom na odnalezienie się na mapach Google lub w organicznych wynikach wyszukiwania. Kiedy założysz darmową wizytówkę Google swojej firmie, będziesz pewien, że w końcu dotrzesz do potencjalnych klientów. Nie pozwól konkurencji się prześcignąć i załóż Profil Firmy w Google jeszcze dziś!

Share
Zainteresował Cię ten materiał?
Sprawdź również...

Pomożemy Ci prowadzić skuteczny marketing

Daj nam znać, czego potrzebujesz! Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dopasować odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy. Pamiętaj – to do niczego nie zobowiązuje!

Zadzwoń do nas:

Żółty wykrzyknik - znak rozpoznawczy agencji Kreatywnej Brandrocks.

Wypełnij formularz kontaktowy 👇

Pomożemy Ci zrozumieć marketing internetowy!

Regularnie będziemy przesyłać Ci wiedzę dzięki której rozwiniesz firmę. Merytorycznie i bez spamu. Wypełnij formularz i zapisz się newslettera 👇